نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی وامام جمعه مشهد گفت: مبارزه با استکبار زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) و ایستادگی دلدادگان بقیه‌الله موجب گسترش انقلاب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی  نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: انتظار فرج به گوشه‌نشینی نیست  و باید به دنبال ایشان حرکت کنیم. شرکت مردم در مراسم نیمه شعبان نماد حرکت در مسیر امام زمان(عج) است.
وی افزود: صبح روز نیمه شعبان همه ساله در مشهد مقدس از محل میدان شهدا به سمت حرم رضوی با چشم گریان مردم به دنبال مولای خود هستند و امیدوارم برادران و خواهران امسال هم در این مراسم در ساعت 8 صبح شرکت کنند.
امام جمعه مشهد گفت: نیمه شعبان امسال با جریان مقاومت در شهر انقلابی دزفول مقارن شده و این حاوی پیامی است، در محضر امام زمان(عج) حرکت کردن و در خط زمینه‌سازی ظهور، فداکاری‌های روز فتح خرمشهر را می‌خواهد. باید دلدادگان بقیه‌الله در خط مقاومت و در خط مبارزه با استکبار حرکت کنند تا زمینه ساز فرج مولا باشد.
یت الله علم الهدی افزود: مسئولان فقط رسالتشان این نیست که مملکتی مثل بقیه ایجاد کنند و دست به دست خون‌ریزان و مستکبران بدهند و مملکت را اداره کنند، مسئولان بدانند نظامی را اداره می‌کنند و این نظام، اهرم انقلاب و عامل گسترش انقلابی است که به پرچم‌داری بقیه الله هدایت می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این انقلاب و این نهضت متعلق به امام است و نظامی است که باید انقلاب امام زمان (عج) را محقق کند . باید در تمام اصول دیپلماسی ما انقلاب و توسعه آن و قدرت جهانی آن در نظر گرفته شود و نه اینکه کشوری در محدوده جغرافیایی با همه باید تعامل کند و نمی‌توان در جریان دیپلماسی کشور مسیر انقلاب را متوقف کنیم.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه استکبار جهانی جز با تنازل حرکت انقلاب راضی نمی‌شود، افزود: روزی جبهه جنگ ما در مرز همین کشور بود و امروز به کنار مدیترانه رفته است، روزی رزمنده ما عکس امام را به سینه داشت و امروز عکس و تمثال مقام معظم رهبری در فاصله 50 متری مرز اسرائیل خودنمایی می‌کند. بنابراین به انحای مختلف استکبار دنبال کور کردن این حرکت است و با مبارزه بیرونی و جبهه خارجی به این هدف نمی‌رسد و راه مبارزه در داخل است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: مقداری که دروازه مملکت روی غرب باز شد صد شرکت خارجی آمدند و اقتصاد مقاومتی ما را هدف قرار داده‌اند و تهاجم فرهنگی را هم مدنظر دارند، یک شرکت مدلینگ هم در میان این‌ها است. جریان مدلینگ در کشور ما می‌دانید به کجا خاتمه یافته است؟ مؤسسات طراحی مد و پوشش در کشور به فاصله دو ماه فراگیر شده است، آرایشگاه‌های زنانه حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای ایجاد کردند و برگزاری مراسم مدلینگ و جشنواره زن شایسته ایرانی را ایجاد کرده‌اند و در استودیوهای زیرزمینی کلیپ مبتذل ایجاد می‌کنند.علم الهدی خاطرنشان کرد: این شرکت از تمامی نرم‌افزارها با موضوع خاص و جذاب در کمتر از دو ماه استفاده کرده است؛ آن وقت جوان امام زمانی باقی می‌ماند؟ مرد و زن و خانواده‌ای می‌ماند؟ ببینید دشمن چه می‌کند و ما در چه وضعیتی هستیم؟ از طرفی دستگاه‌های تولیدی ما خوابیده و کارگران بیکار شده‌اند و این‌ها بازار خود را راه انداخته‌اند. سرمایه و زمینه را نباید به دشمن بسپاریم. امیدوارم عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر تمام حرکت مدیریتی کشور واقعاً خود را مرید امام زمان (عج) بدانند.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ماهیت حیات قابل شناخت نیست اما آثار و نشانه‌هایی که از زنده بودن و حیات موجودات بروز می‌کند خصوصیاتی را در تعریف حیات به دست ما می‌دهد، گفت: خاصیت زنده بودن موجودات یکسان نیست و موجودات در زنده بودن با هم متفاوت است، یک موجود زنده، زنده بودنش در رشد است که مثل گیاه و نبات رشد می‌کند اما موجودی دیگر زنده بودنش در حرکت و حس است و موجود زنده دیگری خاصیت حیاتش غیر از رشد و نمو در درک و شعور است و این مثال برای انسان است.
وی با بیان اینکه عرصه بهشت یک عرصه ماورایی و جهانی است، در نتیجه موجودات و انسان در بهشت با خاصیت دیگری حضور خواهند داشت، افزود: زندگی در بهشت هیچ گونه با زندگی در دنیا قابل مقایسه نیست. بالاترین لذایذ این جهان تلفیق شده و آمیخته با صد ها سختی و مصیبت است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در دنیا هیچ حلاوت محضی وجود ندارد و از حضرت علی(ع) روایت می شود که دنیا خانه ایست که تمام آن مصیبت و بلاست.
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار