عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بخشی از راهکار های اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری از طریق شهرداری تهران عملیاتی می شود.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: کشور های غربی با بهانه هایی مانند حقوق بشر قصد دارند کشور را در بن بست تحریم قرار دهند و تنها راه برون رفت از تحریم ها اتخاذ سیاست اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بخشی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری از طریق شهرداری تهران عملیاتی می شود و در اجرای این سیاست شهرداری باید به دنبال ایجاد درآمد های پایدار باشد.

** واگذاری شهروند باید با تأیید شورا باشد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران بیان داشت: مجموعه زنجیره ای فروشگاه های شهروند یک مجموعه سود ده برای شهرداری است که اگر به بخش خصوصی واگذار شود و یا در تملک شهرداری باشد همچنان سود ده باقی می ماند و چیزی از درآمد شهرداری کاسته نمی شود.

شاکری تأکید کرد: موضوعی که اعضای شورای شهر تهران روی آن اعتراض داشتند این بود که اگر قرار است در خصوص واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی تصمیمی گرفته شود باید به تأیید شورای شهر برسد.

وی در ادامه گفت:شهرداری باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشد و نخواهد با تهاتر و بودجه غیر نقدی شهر را اداره کند در این رابطه انتقاد هایی برفروش شهروند مطرح می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بیان داشت :شهرداری باید به شورای شهر توضیح دهد که در خصوص فروشگاه شهروند که یک درآمد پایدار برای شهر محسوب می شود چه تصمیمی دارد. آیا تصمیم دارد تمام فروشگاه و یا فقط بخشی از آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

شاکری افزود: در حسابرسی که از شرکت ها و سازمان های تابعه شهرداری انجام شد آن انتظار مورد نظر از این شرکت ها برای درآمدزایی پایدار میسر نشده است و یکی از انتقاد های مجلس به دولت این است که  دولت باید بخشی از شرکت ها را به بخش خصوصی واگذار کند چرا که در غیر اینصورت موفق نمی شود.

وی بیان داشت: مجموعه تشکیلاتی از سازمان ها وجود دارد که کنترل و نظارت آنها برای دولت بسیار سخت است ولی ارزش افزوده ای برای دولت ندارد؛ همین موضوع  در شهرداری تهران وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تعدادی از شرکت ها دست آوردی برای شهرداری ندارند، گفت: هر چه تعداد سازمان های وابسته به شهرداری را کاهش دهیم هم کنترل و نظارت بهتر می شود و هم می توانیم به درآمد پایدار بیشتری برسیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار