عملیات اجرایی احداث سد تاج امیر در شهرستان دلفان در منطقه خاوه شهرستان دلفان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران لرستان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث سد تاج امیر گفت: این سد با هدف تامین آب شرب شهر و روستاهای اطراف، تامین آب صنعت و محیط زیست ساخته می شود.

سیفی افزود: حجم ذخیره این سد 9.5 میلیون متر مکعب است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده هفت میلیون متر مکعب به مصرف شرب، یک میلیون متر مکعب در مصارف صنعتی و یک میلیون متر مکعب در مصارف زیست محیطی مصرف می شود.

وی تصریح کرد: ارتفاع این سد از پی 50 متر و عرض آن 8 متر بوده که بر اساس برنامه ریزی انجام شده طول تاج 225 متر و از نوع سنگ ریزیه ای با هسته رسی ساخته می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز این سد تا مرحله تکمیل 540 میلیارد ریال خواهد بود که برای تجهیز کارگاه، تاکنون 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بارندگی و روان آب های شهرستان دلفان اظهار داشت: این شهرستان با 120 هزار هکتار اراضی خود حدود 7 درصد اراضی استان را تشکیل داده است.

سیفی افزود: میانگین بارندگی در این منطقه 818 میلیمتر در سال بوده که 10 درصد از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به وجود 320 حلقه چاه در این شهرستان اظهار داشت: این چاه ها با حجم برداشت 30 میلیون متر مکعب در سال در بخش کشاورزی 10حلقه و در بخش صنعت 67 حلقه فعالیت دارند.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.