استاندار با انتقاد از روند کند اجرای طرح ، خواستار تسریع در اجرا و بهره برداری طرح انتقال آب از سد کوچری به خمین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، زمانی قمی که به منظور بازدید از طرح انتقال آب به خمین به این شهر سفر کرده بود افزود: مهلت تعیین شده برای این طرح تیرماه امسال است و باید در زمان باقی مانده امور اجرائی در تکمیل و بهره برداری از آن شتاب گیرد.

وی یکی از زیر ساخت های لازم برای توسعه شهرستان خمین را آب عنوان کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری از طرح انتقال آب یکی از مطالبات به حق مردم زادگاه امام راحل است.

رئیس منابع آب خمین نیز در جریان این بازدید گفت: آنچه روند اجرائی این طرح را تسریع می کند تسهیلات بانکی است.

قدبیگی افزود : 280 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای این طرح مصوب شده که تاکنون در دو مرحله این تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت : پرداخت بخش پایانی این تسهیلات باقیست که با پیگیری های مستمر پیمانکار تاکنون محقق نشده است.

قدبیگی ادامه داد: اینطرح 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است با پرداخت بقیه تسهیلات بانکی تا پایان تیر ماه مورد بهره برداری قرار گیرد.
رئیس منابع آب شهرستان خمین افزود: انتقال آب از سد کوچری به خمین طرح آبرسانی کشور توسط بخش خصوصی است که عملیات اجرایی آن از اواخر سال 92 آغاز شده است.
وی یادآورشد: بی او تی قراردادی است که در آن شرکت یا شرکت هایی درقبال امتیازاتی، اجرای پروژه های سنگین (به لحاظ مالی) را برعهده می گیرند و سپس طرح را بلاعوض به کارفرمای طرح انتقال می دهند.

قدبیگی ادامه داد: در این طرح بر اساس قراردادی، سرمایه گذار متعهد شده است طرح خرید تضمینی آب در 20 سال توسط وزارت نیرو را اجرا و سپس آن را بلاعوض به این وزارتخانه منتقل کند.

وی گفت: در طرح آبرسانی از سد کوچری به خمین سهم تخصیصی در مسیر انتقال از سد کوچری به قم در محل انشعاب واقع در مخزن شماره دو برداشت و به ایستگاه پمپاژ خمین منتقل می شود.

وی قدبیگی اظهارکرد: در این طرح از محل ایستگاه پمپاژ خمین آب به وسیله خط لوله به تصفیه خانه و سپس از طریق خط لوله به مخزن شهر انتقال می یابد.

این مقام مسول دبی متوسط و تخصیص آب به این شهرستان را 182لیتر در ثانیه بیان کرد و افزود: طول خط انتقال این طرح حدود 19 و نیم کیلومتر است که یک ایستگاه پمپاژ به طول 130 متر و یک واحد تصفیه خانه از نوع متعارف ساخته می شود.

قدبیگی،برآورد کلی سرمایه گذاری این طرح بزرگ آبرسانی را 500 میلیارد ریال عنوان کرد. 

انتهای پیام / ف 
برچسب ها: اراک ، زمانی قمی ، خمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.