نماینده ولی فقیه در استان گفت: صرفه جويی و قناعت به عنوان دو اصل اساسي در دين مبين اسلام باید در جامعه نهادینه شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی در اولین نشست درس اخلاق مدیران استان مركزی در سال جاری افزود: تجمل گرایی و استفاده از كالاهای لوكس در كشور ایران بیشتر از هر كشور دیگر رواج دارد كه این مهم سد بزرگی در برابر پیشرفت و توسعه اقتصادی كشور محسوب می شود بنابراین مسئولان دستگاه های فرهنگی و مذهبی باید با برنامه ریزی های كارشناسی، فرهنگ اسلام را در جامعه نهادینه كرده و مردم را به ساده زیستی تشویق كنند.

امام جمعه شهر اراک افزود : احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی وظیفه همه مسئولان دستگاه های اجرایی است و این مهم باید به گفتمان غالب در تمامی زمینه ها تبدیل شود.

آیت الله دری توجه ویژه مسئولان به مقوله فرهنگ را راه گشای مشکلات دانست و گفت : مسیر اقتصاد سالم و فضای سیاسی با نشاط ، از همگرایی، اخلاقمداری و مولفه های صحیح رفتاری و شخصیتی نشات می گیرد بنابراین احیاء الگوی فرهنگ ایرانی و اسلامی مقوله ای بسیار پیچیده، حساس و با اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی ادامه داد: ریاست جمهوری پیشرفت اقتصادی كشور در سال جاری را پنج درصد پیش بینی كرده اند و در صورتی كه همه ظرفیت های صنعتی این استان به كار گرفته شود، می توان تا 10 درصد رشد اقتصادی را نیز در استان تجربه كرد.

وی تاكید كرد: استان مركزی و دیگر استان های صنعتی كشور در تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه سنگین تری بر عهده دارند چرا كه ظرفیت های بالقوه ای در این استان ها وجود دارد كه نقاط دیگر كشور از آن بی بهره هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین ماه رجب را بهار معنویت خواند و گفت: تمام لطف و عطایای خداوند در این ماه سرازیر می شود.
در پایان این نشست از شش کتاب دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اراک ، دری ، مدیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار