معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به منظور استفاده درست و بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی ۱۳۰ آزمایشگاه مرکزی در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ وحید احمدی افزود:‌ ساماندهی مراکز آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها و ایجاد و راه‌اندازی شبکه آزمایشگاهی از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود که در این رابطه تا به امروز حدود 130 آزمایشگاه مرکزی در سطح کشور به استفاده درست و بهینه از تجهیزات و ارائه سرویس و خدمات‌رسانی مناسب به دانشجویان در رابطه با انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی راه‌اندازی شده است.

وی گفت: تدوین نظام نوین آزمایشگاهی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی است که بتوانیم در خدمات‌دهی آزمایشگاهی به دانشجویان ساز و کار مناسبی اتخاذ کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در بحث مدیریت پژوهشی دانشگاه‌ها برنامه تحقیقات و پژوهش اساتید تدوین شده است افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری ارتباط دادن دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است تا بتوانیم تولیدات خود را دانش بنیان کرده و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

احمدی افزود: خوشبختانه دانشگاه‌های کشور از لحاظ تولید مقاله‌های علمی رتبه اول منطقه را از آن خود کردند و در حال حاضر 14 دانشگاه ایران جزو دانشگاه‌های برتر کشور محسوب می‌شوند و این در حالی است که 3 سال پیش هیچ دانشگاهی از ایران در جهان رتبه برتری نداشتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.