دبیر شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر گفت: در حال‌حاضر ۱۱۴ انجمن علوم انسانی در دانشگاه‌های وزارت علوم فعالیت دارند و ۲۷ قطب علوم انسانی نیز در کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید علی‌اصغر میرباقری‌فرد در همایش پژوهشگران در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: در حال‌حاضر 114 انجمن علوم انسانی در دانشگاه‌های وزارت علوم فعالیت دارند و 27 قطب علوم انسانی نیز در کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه علوم انسانی از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی در کشور برخوردار است، افزود: نیاز است در این راستا تلاش همه‌جانبه‌ای انجام شود تا بتوانیم این رشته را به یک رشته تاثیرگذار در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور تبدیل کنیم.

دبیر شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر بیان کرد: 5 مرکز رشد در علوم انسانی راه‌اندازی شده است و درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد نشریات علوم انسانی که هم‌اکنون641 مورد بوده را افزایش دهیم که نیاز است در این زمینه مهندسان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

میرباقری‌فرد تصریح کرد: هم‌اکنون 380 هزار دانشجوی ارشد در رشته علوم انسانی و نیز 30 هزار دانشجوی مقطع دکتری در این رشته مشغول تحصیل هستند که باید از این ظرفیت‌ها به نحو اساسی برای ارتقای سطح علمی کشور بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.