معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بزرگ ترین و مهم ترین برنامه در حوزه پژوهش سلامت را جلوگیری از مرگ های زودرس در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا ملک زاده در خصوص پایش برنامه عملیاتی سال 95 اظهار داشت: هر ساله از 300 هزار مرگ در کشور، 83 هزار مورد آن زودرس بوده، ضمن اینکه تا 80 درصد قابل پیشگیری هستند.

وی تصریح کرد: نظام سلامت باید به گونه ای سازماندهی شود که با تحول در حوزه سلامت و پیشگیری، مرگ های زودرس کاهش یابند.

ملک زاده با اشاره به اینکه برنامه ریزی زیادی در 3 سال اخیر در حوزه پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته افزود: بودجه و امکانات خوبی جذب شده و چند طرح مهم نیز برای خوزستان در نظر گرفته شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان داشت: مطالعه بزرگی به نام مطالعه خوزستان از جمله این طرح ها است به صورتی که نمونه 40 هزار نفری از دانشگاه های خوزستان انتخاب شده و عوامل مرگ و میر زودرس مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای این طرح انجام و بودجه لازم نیز تامین شده است.

رضا ملک زاده گفت: چندین برنامه نظام سطح بیماری نیز برای خوزستان در نظر گرفته شده که 30 برنامه ثبت شده برای امسال داریم و قرار است چندین برنامه اضافه شود.

این مقام مسئول بیان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید به محققان بیش از بیش اهمیت داده و از آن ها حمایت کنند و مهم ترین عامل در پیشرفت دانشگاه نیروی انسانی محقق علاقه مند به کار است.

سامانه پایش برنامه عملیاتی، پیوند بین برنامه راهبردی، عملیاتی و چگونگی اجرایی شدن، پایش و درصد موفقیت را نشان می دهد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.