معاون امور پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش از توجه به هماهنگی حجم کتاب‌های درسی متناسب با عناوین‌ آن و همچنین توجه به برنامه فوق‌ برنامه برای آموزش زبان‌های مختلف خبر داد.

حمیدرضا کفاش معاون امور پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص توجه به محتوای کتاب‌های درسی و حجم آنها متناسب با ساعات دروس گفت: در دیداری که مدتی پیش با دانش‌آموزان داشتیم برخی از درخواست‌ها و نظراتشان در خصوص کتاب‌های درسی و محتوای آن ارائه شد و برهمین مبنا برخی از آنها خواستار کاهش حجم کتاب‌های درسی بودند.

وی ادامه داد: درخواست‌های دانش‌آموزان را جویا شدیم و به شرطی این درخواست‌ها در دست بررسی قرار می‌گیرد که مستندسازی شود یعنی دانش‌آموزان باید با دلیل مصداق عدم همخوانی کتاب درسی و ساعت درس ارائه شده را اعلام کنند.

معاون امور پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اکنون عناوین درسی در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است و تناسب حجم کتب با ساعات درسی نیز در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتب درسی بررسی و اعلام شده است بنابراین چنانچه عدم هماهنگی لازم بین عناوین و حجم کتاب‌های درسی وجود داشته باشد و دانش آموزان به صورت مستند آن را ارائه کنند این مطلب در سازمان پژوهش منعکس شده و تدابیر لازم برای بهبود وضعیت اندیشیده می‌شود.

کفاش بیان کرد: اکنون قرار بر این شد تا دانش‌آموزان در کارگروه‌های خود بررسی‌ها را انجام دهند و نتیجه را اعلام کنند تا تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

معاون امور پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بحث زبان انگلیسی در مدارس نیز اظهار کرد: درس زبان انگلیسی یکی از عناوین درسی در مقطع متوسطه اول و دوم است که منافاتی با فرمایشات مقام معظم رهبری ندارد.

 کفاش ادامه داد: بحث بعدی در خصوص زبان،  مربوط به تنوع این درس می‌شود که بر اساس مصوباتی که وجود دارد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتب درسی در راستای عملیاتی کردن آن تلاش می‌کند البته این موضوع نیازمند زمان است و به سرعت نتایج آن دیده نمی‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های فوق‌ برنامه مرتبط با درس زبان گفت: موضوع بعدی که باید در آموزش زبان به آن توجه شود بحث فعالیت‌های فوق‌ برنامه در این حوزه است تا به این وسیله زبان‌های مختلف ارائه شده و مورد استقبال همگان قرار  گیرد.

کفاش با بیان اینکه در آموزش زبان باید محتوای بومی کتاب‌ها و سایر مواد آموزشی مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: اکنون آموزش زبان مبتنی بر مفاهیم بومی و انحطاط فرهنگ غرب است همان طور که تا کنون مشاهده شده کتاب‌های زبان و سایر مواد آموزشی ضمن آموزش به دانش‌آموزان محتوای بومی را مورد توجه قرار داده اند و از مواردی که منافات با فرهنگ ملی و اسلامی داشته جلوگیری شده است که این روند باید تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.