رییس اداره استاندارد آستارا از صدور 33 فقره گواهینامه انطباق وارداتی به ارزش بیش از 104 میلیارد ریال برای خوراک دام،تخته فيبر و ورق آلات فولادي در يک ماه اخير خبر داد.

صدور گواهی نامه انطباق وارداتی به ارزش بیش از 104 میلیارد ریالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ،شاهرخ جعفري  امروز در جمع خبرنگاران اين شهرستان از صدور ٣٣ فقره گواهينامه انطباق وارداتي در دو ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت:عمده گواهي هاي صادر شده براي كالاهايي نظير خوراك دام،تخته فيبر و ورق آلات فولادي است. 

رئيس اداره استاندارد آستارا وزن اين كالاها را ١٤ هزار و ٣٠٦تن به ارزش ١٠٤ ميليارد و ٥٤٢ ميليون ريال برآورد كرد و گفت:نظارت بر واحدهاي توليدي صنوف آستارا از اهداف اساسي اين اداره است.

وي ترويج فرهنگ استانداردسازي را راهي به سمت توسعه و تعالي جامعه عنوان كرد و افزود:در بحث گواهينامه هاي انطباق وارداتي از لحاظ تعداد،وزن و. ارزش به ترتيب ٢٨،١٨ و٥٨ دوصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته كاهش داشتيم.

جعفري با اشاره به صدور هشت فقره گواهينامه انطباقصادراتي،خاطرنشان كرد:اين تعداد از گواهي ها براي كالاهايي نظير انواع خرما و كشمكش به وزن ٦٢٣ تن به ارزش ٢٦ ميليارد و ٩٥٨ ميليون ريال صادرشد. 

رئىس اداره استاندارد آستارا با بيان اين كه در بحث گواهينامه هاي انطباق صادراتي از نظر تعداد ١٠ درصد كاهش داشتيم،عنوان كرد:اين تعداد از گواهينامه ها از نظر وزن و ارزش به ترتيب ٦٥ و ٣٦ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزايش داشته است.

وي از اظهارنامه تعيين ماهيت ١٣ مورد از كالاهاي صادراتي به ارزش ١٤ ميليارد و٥٣٣ ميليون ريال در دو ماهه نخست امسال خبر دادو اظهار كرد: در بخش اظهار نامه تعيين ماهيت كالاهاي صادراتي به ترتيب ٤٦،٧٨و ٠.٥درصد كاهش داشتيم. 

اين مقام مسئول وزن اين كالاها را ٣٣٣ تن اعلام كرد و گفت: اداره استاندارد در راستاي جوگيري از صادرات و واردات كالاهاي نامرغوب فعال است و در صورت انطباق كالاها با استانداردهاي مجاز،مجوز صادرات و واردات صادر مي شود.

جعفريتصریح کرد :اداره استاندارد در زمينه صدور گواهينامه هاي انطباق صادراتي و وارداتي،تعيين كيفي و ماهيتي كالاهاي وارداتي و صادراتي فعاليت مي كند.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.