مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: در حال حاضر دو هزار مدرسه در سطح استان مرکزی وجود دارد که ۳۵درصد از این مراکز آموزشی غیراستاندارد بوده و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

غیر استاندارد بودن 35 درصد مدارس استان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، قائمی  افزود: سال گذشته اعتبارات خوبی از سوی خیرین استان مرکزی برای نوسازی مدارس تخصیص داده شده اما با این وجود هنوز یک سوم مدارس استان به نوسازی و مقاوم سازی نیاز دارند.
 
وی با بیان اینکه مساعدت خیرین نقش مهمی در رفع مشکلات فضاهای آموزشی دارد گفت: سال گذشته خیرین استان ۵۰۰میلیارد ریال برای نوسازی مدارس تعهد کردند که این میزان حدودا چهار برابر بودجه دولتی این حوزه در استان بوده است.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی تصریح کرد: این میزان اعتبار برای احداث ۶۰ مدرسه و مرکز آموزشی و نوسازی و بازسازی مدارس دیگر تخصیص داده شده است.
 
قائمی اظهار داشت: نوسازی، تجهیز و استانداردسازی فضاهای آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و یکسان سازی شرایط آموزشی، از مهمترین اهداف سازمان نوسازی مدارس است و در این راستا خیرین مدرسه ساز همواره نهایت همکاری را داشته اند.
 
وی افزود: در استان مرکزی شهرستان اراک به عنوان پرجمعیت ترین شهر و مرکز استان و پس از آن ساوه به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان بیشترین مشکلات مربوط به فضاهای آموزشی را دارند و در حال حاضر با کمبود مدرسه مواجه هستند.
 
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان داشت: در شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی، تاکنون ۴۰۰ کلاس درس بهسازی و مقاوم سازی و ۲۳۶ کلاس درس به سیستم گرمایشی مجهز شده‌ و ۱۵میلیارد ریال نیز برای تجهیز فضای کارگاهی و آزمایشگاهی در مدارس این شهرستان نیاز است.
 
قائمی بیان داشت: در شهرستان خمین نیز طبق برآورد کارشناسان بیش از ۴۰ درصد مدارس غیراستاندارد و غیرمقاوم هستند که نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: اراک ، مدارس ، فضای آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.