قم؛

تالاب مره تهدیدی برای شکارچیان

شفیعی معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در تالاب مره برای راندن پرندگان مهاجر خطر ورود شکارچیان وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ این تالاب در کیلومتر ۵۵ جاده قم گرمسار قرار دارد و با احداث این جاده قابل دسترسی برای عموم شده است.

معاون نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: دسترسی برای این تلاب می‌تواند هم فرصت باشد و هم تهدید چرا که از طرفی ویژگی‌های تالاب را به مردم معرفی می‌کند و از طرف دیگر راهی برای ورود شکارچیان به آن باز کرده است.

وی افزود: تالاب مره آبگیری خوبی دارد و بهترین کانون جذب پرندگان مهاجر است.

شفیعی عنوان کرد: تعداد سلاح‌های شکاری نزد مردم زیاد است و فرهنگ حراست از محیط طبیعی و گونه‌های حیات وحش به درستی شکل نگرفته که مانع از شکار پرندگان مهاجر شود

وی به عنوان یک کارشناس زیست محیطی معتقد است احساس امنیت در پرندگان تاثیر مستقیم در رفتار آنها دارد و اگر امنیت پرندگان به خوبی تامین نشود، در فصل‌های دیگر مهاجرت، به این تالاب نخواهند آمد.

معاون نظارت وپایش اداره کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: برای استقرار پاسگاه محیط بانی در این محدوده باید تالاب را در سطح یکی از مناطق حفاظتی ارتقا دهیم و به عضویت کنوانسیون بین‌المللی رامسر دربیاوریم تا بتوانیم از اعتبارات کشوری برای احداث یک پاسگاه در این محدوده استفاده کنیم که البته محدودیت اعتبارات دولت و طولانی بودن روندهای اداری مشکلاتی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار