مدیرکل استاندارد قم گفت: خط تولید ۲ واحد ساخت بتن که علیرغم اخطار‌های مکرر مبادرت به تولید بتن بی‌کیفیت و غیر استاندارد کرده بودند توسط بازرسان اداره کل استاندارد استان قم پلمب شد.

محمد هادی سماواتی، در این خصوص گفت: با توجه به تاکید استاندار قم مبنی بر رعایت کیفیت استاندارد در مصالح ساختمانی و برخورد با متخلفین و با توجه به اجرای استاندارد اجباری محصول بتن آماده و الزامات مقرر در استاندارد ملی ایران به شماره ۶۰۴۴ و نیز در راستای اجرای وظایف و ماموریت‌های نظارتی اداره کل استاندارد استان، خط تولید ۲ واحد تولیدی بتن که اقدام به تولید غیر استاندارد و بی کیفیت بتن کرده بودند پلمب شد.

مدیرکل استاندارد قم بیان کرد: علیرغم تذکرات و اخطار‌های مکرر و اعلام ضوابط و دستور العمل‌های قانونی به این واحد تولیدی، اقدام‌های اثرگذار و کافی در رابطه با ارتقای کیفیت محصولات محقق نشده و نتایج آزمون‌های انجام شده بر روی نمونه‌های اخذ شده حاکی از عدم رعایت استاندارد‌های تولید بوده و در نهایت منجر به پلمپ این واحد‌ها گردید.

سماواتی تاکید کرد: بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استانداردی در مورد کالا و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالا و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تأیید سازمان، ممنوع است و کالای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده (۴۰) این قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد قم گفت: بازرسان اداره کل استاندارد قم به صورت منظم و مستمر بر نحوه فعالیت واحد‌های تولیدی مشمول استاندارد اجباری نظارت دارند تا فرآورده‌های تولید شده در این واحد‌ها دارای شرایط لازم برای عرضه به بازار باشد.

برچسب ها: استاندارد ، بتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار