بی‌آبی نخیلات، آبزیان و دام شادگانی‌ها را به نابودی کشانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان گفت: با توجه به قرار گرفتن شادگان در انتهای حوزه آبریز مارون و جراحی، از بی آبی مفرطی رنج می‌برد.

هوشنگ مقامسی افزود: نخیلات بسیار ارزشمند این شهرستان خشک شده است که به دنبال خشکیدگی خوشه و برگ درختان با افت محصول به لحاظ کمی و کیفی روبرو شده‌ایم.

وی گفت: با توجه به آمار سال 68 تعداد نخیلات شهرستان 5/4 میلیون نفر بوده است در حالی که اکنون این آمار به تعداد 2 میلیون و 300 هزار نفر نخل خرما رسیده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان با ابراز تاسف از وضعیت بی‌آبی در شادگان افزود:  ادامه این وضعیت و بی‌رغبتی که بین کشاورزان بوجود آمده است در آینده نه چندان دور کشاورزی شادگان را در آستانه نابودی قرار می‌دهد.

مقامسی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در بخش کشاورزی شادگان  موضوع دامداری است گفت: متاسفانه از سه سال قبل تاکنون که موضوع خشکسالی‌ها شدت بیشتری یافته است فقدان علوفه مناسب سبب نصف شدن تعداد دام در شهرستان شادگان شده است.

 وی افزود: گاومیش، شهرستان شادگان که یکی از بهترین نژادها و بسیار اصیل و مرغوب است در حال از بین رفتن است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان گفت: عمده شغل شهروندان شادگانی کشاورزی است و تقاضا داریم متولیان امر در کشور و استان حق آبه کشاورزی ما را تامین کنند و مانع روج روستائیان از روستا شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.