بخش زیادی از نخلستان های آبادان فرسوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در نشست ویژه کارگروه آب و برق استان خوزستان به منظور پیگیری مشکلات آب و برق و کشاورزی شهرستان آبادان گفت:در این طرح تمامی شرایط از جمله الزامات بیولوژیک، زیربنایی، آموزش، تحقیقات و شیوه تامین منابع مالی پیش بینی شده است.

کیخسرو چنگلوایی افزود:بر اساس طرح جامع احیای نخلستان های آبادان، تامین زیرساخت ها در سطح 22 هزار و 800 هکتار زمین شامل تامین شبکه زهکشی و آبیاری با اعتبار سه هزار و 400 میلیارد ریال از سوی موسسه جهاد نصر آغاز شده است.

وی  با بیان وجود چهار میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون اصله نخل خرمای مثمر پیش از آغاز جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان، گفت:بخش زیادی از نخلستان ها در جنگ از بین رفت و 400 هزار اصله نخل در آبادان و خرمشهر نیز به علت شوری آب از دست درفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان برداشت خرما از 13 هزار هکتار نخلستان شهرستان آبادان را 72 هزار تن اعلام کرد و افزود:هم اکنون نیز بخش زیادی از نخلستان ها فرسوده بوده یا به دلیل شوری آب بازدهی مناسب نداشته و بیشتر محصول آن نیز درجه 3 است.

چنگلوایی وجود حیوانات وحشی نظیر گراز در مزارع را از مشکلات بخش کشاورزی آبادان اعلام کرد و گفت:گرازها باعث از بین رفتن پاجوش های خرما می شود.

طی روزهای گذشته تعدادی از روستاهای شهرستان آبادان با وجود گرمای شدید هوا و ماه مبارک رمضان با مشکل کمبود آب روبه رو است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، طرح ، احیا ، نخلستان ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.