تبریز؛

رتبه دوم آذربایجان شرقی در امر تولید محصولات باغی و کشاورزی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان شرقی در امر تولید محصولات باغی و کشاورزی، رتبه دوم کشوری راداراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسینی در دیدار هیات اقتصادی استان گیره‌سون ترکیه با رییس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز گفت: وجود اشتراکات فرهنگی ما بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه می‌تواند زمینه ساز توسعه همکاری‌های مشترک به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری باشد.

وی افزود: دو درصد جمعیت جهانی، در دو کشور ترکیه و ایران زندگی می‌کنند ولی ظرفیت‌های اقتصادی در این دو کشور بسیار بیش تر از نسبت جمعیتی آن‌هاست.

وی استان آذربایجان شرقی را استانی با بیش از سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و دارای رتبه ششم ملی از نظر تعداد جمعیت عنوان کرد و ادامه داد: 10 درصد تجارت جمهوری اسلامی ایران از آذربایجان‌شرقی صورت می گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و 800 اثر تاریخی در این استان ثبت تاریخی شده است و به همین دلیل، تک تک شهرهای استان می توانند مکانی بسیار دیدنی و جذاب برای تمامی گردشگران داخلی و خارجی باشند.

حسینی در بخشی از سخنان خود تعداد شهرکهای صنعتی موجود در استان را 52 مورد اعلام کرد و افزود: یکی از شهرک‌های صنعتی استان به صورت اختصاصی به امر سرمایه گذاری خارجی اختصاص یافته است.

وی خطاب به هیات اقتصادی ترکیه گفت: هر معافیت، مشوق و تسهیلاتی که برای سرمایه گذاران داخلی وجود دارد برای سرمایه گذاران خارجی نیز اختصاص می‌یابد.

حسینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، امن ترین کشور جهان و آذربایجان‌شرقی، امن ترین استان ایران است تصریح کرد: بر مبنای مصوبه وزارت اقتصاد و دارایی، امنیت اموال و کالاهای سرمایه گذاران خارجی در استان را تامین کرده و این قول و اطمینان را می‌دهیم که برای انتقال سود و سرمایه، هیچ گونه خطر و مشکلی برای سرمایه گذاران خارجی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی در پروژه و فعالیت‌های مشترک، بسیار بیشتر از سرمایه گذاری های تماما خارجی است عنوان کرد: میزان معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه احداث بیمارستان، هتل و ...، پنج سال است.

به گفته وی، اشخاص حقیقی و حقوقی سرمایه گذار در داخل شهرک های صنعتی، از هفت سال، سرمایه گذاران سرمایه گذار در مناطق کمتر توسعه‌یافته خارج از شهرک‌های صنعتی، از 10 سال و اشخاص سرمایه گذار در ویژه اقتصادی کم برخوردار از 13 سال و سرمایه گذاران سرمایه گذار در مناطق آزاد از 20 سال معافیت گمرکی برخوردار خواهند بود.


انتهای پیام/ش


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.