مدیرکل اداره کل کار و امور اجتماعی همدان از فعالیت هزار و 850 شرکت تعاونی با مشارکت مردم در این استان خبر داد.

فعالیت هزار و 850 شرکت تعاونی در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسعود اقلامی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان گفت: از این شرکت های تعاونی 437 شرکت با 4 هزار و 572 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال 9 هزار و 850 نفر در شهرستان همدان قرار دارد که 101 واحد آن با 539 میلیارد ریال و اشتغال هزار و 395 نفرتعطیل و یا نیمه فعال هستند .


وی با بیان اینکه شرکت های تعاونی باهدف جذب سرمایه های خرد و ایده های مردمی  تشکیل شده است افزود: بر اساس برنامه پنجم  توسعه کشور 25 درصد اقتصاد کشور  به بخش خصوصی اختصاص یافته است.

اقلامی با بیان اینکه در استان همدان 153 تعاونی در حال تاسیس هستند افزود: از این میان 47 تعاونی مربوط به شهرستان همدان است که در بخش های صنعتیو معدنی ، کشاورزی ، خدمات و مسکن و عمران قرار دارند.

وی اظهارداشت: ما برای توسعه شهرستان ها به دنبال تاسیس شرکت های تعاونی شهرستانی هستیم که با عضویت نیم دهم  جمعیت هر شهرستان از اهالی یا متولدین آن شهرستان تاسیس می شود و حداقل سرمایه گذاری برای تشکیل  آن 100 میلیون تومان است و تا زمان تاسیس آن باید سرمایه شرکت تعاونی شهرستانی به 300 میلیون تومان برسد.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار