لباسشویی یکی از ضروری‌ترین و پرکاربردترین لوازم منزل است به همین دلیل هنگام خرید این دستگاه باید توجه کافی داشت.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لباسشویی یکی از ضروری‌ترین و پرکاربردترین لوازم منزل است به همین دلیل  هنگام خرید این دستگاه باید توجه کافی داشت. 
 
برند و مدل
 
مسلماً میزان بودجه‌ای که شما برای خرید ماشین لباسشویی در نظر می‌گیرید یکی از عوامل تعیین‌کننده نوع این وسیله است  اما درعین‌حال شاید با  کم‌وزیاد کردن مبلغ خرید گزینه بهتری را به دست آورید.
 
در مورد برند ماشین لباسشویی هم کاملاً بستگی به نظر خود شما یا اعتماد شما به برند خاصی دارد ولی مدت‌زمان ضمانت و نوع خدمات پس از فروش که برای دستگاه از طرف شرکت سازنده و یا واردکننده در نظر گرفته‌شده اهمیت دارد. مدت‌زمان ضمانت بیشتر، دلیلی بر بهتر بودن دستگاه نیست، بلکه تضمینی بر اطمینان خرید است. 
 
برنامه‌های متنوع‌تر در انواع برندهای ماشین لباسشویی به شما اجازه می‌دهد تا بهترین برنامه را مطابق با البسه مناسب انتخاب نموده و نتیجه بهتری را به دست آورید. در بعضی از دستگاه‌های جدید علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین‌شده به کاربر این امکان را می‌دهد که بسته به سلیقه خود برنامه‌ای را برای شستشو تنظیم کند. درصورتی‌که شما توانایی و حوصله چنین کاری را دارید خرید این‌گونه دستگاه‌ها خالی از لطف نیست.
 
دور موتور
 
سرعت خشک‌کن که با واحد دور در دقیقه مشخص می‌شود از پارامترهای دیگر یک ماشین لباسشویی است. اگر شما پس از شستشو در خشک‌کردن لباس‌ها محدودیت دارید و یا ترجیح می‌دهید که لباس‌ها را پس از شستشو به‌صورت خشک و یا نیمه‌خشک از لباسشویی خارج نمایید بهتر است  ماشین لباسشویی با دور خشک‌کن بالاتر را خریداری کنید. دور خشک‌کن معمولاً 600 - 800 - 1000 - 1200 - 1400 و 1600 است. البته این مقادیر حداکثر سرعت است و مثلاً دستگاهی که دارای دور خشک‌کن 1200 است قادر است با سرعت‌های 600 - 800 - 1000 و یا 1200 در هنگام خشک‌کردن لباس‌ها عمل کند .
 
درصورتی‌که محل قرارگیری ماشین لباسشویی به شیر آب گرم نزدیک باشد  پیشنهاد می‌کنیم که دستگاه‌های دارای دو ورودی آب یا در اصطلاح دو شیر را خریداری نمایید. با این کار درصورتی‌که
شستشوی لباس‌ها در دمای بالاتر انجام شود مقداری از آب گرم از طریق شیر آب گرم تأمین می‌شود و انرژی کمتری مصرف‌ شده  چراکه در غیر این صورت المنت دستگاه می‌بایستی دمای مطلوب آب را تأمین کند.  
 
مصرف انرژی و آب
 
ماشین لباسشویی به پرمصرف‌ترین وسیله برقی در 10 سال گذشته تبدیل شده است. اخیراً برخی از تولیدکنندگان  برای مطابقت با استانداردهای مصرف انرژی کلیدهای میانبری برای دستگاه‌ها در نظر گرفته‌اند که باعث شستشوی اقتصادی با مصرف کمتر انرژی را می‌شوند.
 
یک لکه‌گیری مقدماتی لباس‌ها، در اغلب موارد کمک می‌کند تا ماشین لباسشویی در برنامه‌های با آب سرد به‌خوبی لباس‌ها را پاک و تمیز بشوید، اگر فیلتر ماشین لباسشویی در سیکل شستشو تمیز نمی‌شود بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید و سالی یک بار فیلترهای آب گرم و سرد را که در پشت ماشین قرار دارند تمیز کنید. نظافت عمومی ماشین به کم شدن مصرف انرژی و افزایش عمر مفید آن کمک می‌کند. 
 
برای صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین آب بهتر است صبر کنید تا لباس‌هایی که باید شسته شوند به حدی برسند که ظرفیت ماشین تکمیل شود سپس ماشین را در حداقل دمای مناسب و مورد لزوم تنظیم کنید تا از مصرف بیش‌ازحد برق و اتلاف آب گرم جلوگیری گردد. 
 
توصیه نهایی!
 
به‌هیچ‌وجه از ماشین لباسشویی در ساعات اوج مصرف استفاده نکنید روزهای تعطیل و ساعت‌های اولیه صبح بهترین اوقات برای روشن کردن ماشین لباسشویی است. اگر امکان خشک‌کردن لباس‌ها در هوای آزاد وجود دارد می‌توان از برنامه خشک‌کن ماشین استفاده نکرد. ماشین‌های با درب از جلو بسیار کمتر از انواع ماشین‌های با درب از بالا آب مصرف می‌نمایند. بعضی از انواع ماشین‌های لباسشویی با درب از جلو فقط به‌اندازه 33/0 بقیه آب مصرف می‌کنند. لذا از میزان مصرف آب دستگاه نیز اطمینان حاصل کنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار