امیر ناظمی مشاور معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی در گفت و گو با
خبرنگار حوزه فنآوریهای نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ارزیابی شرکت های دانش بنیان در جایزه ملی اظهار داشت: ایجاد یک رقابت سالم در بین شرکتهای دانش بنیان یکی از اهداف بلند جشنواره جایزه بنیان ملی فناوری محسوب میشود.
وی ادامه داد: سیاست بعضی از شرکتهای بزرگ برای شرکت نکردن در جوایزی که در آن برنده نیستند، روندی اشتباه است زیرا باید ضعفها را شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها اقدامات موثری انجام داد.
ناظمی عنوان کرد: برخی از شرکت ها عقب تر از دیگران هستند که برای جبران این عقب ماندگی باید برنامه ریزی منظم و مستمری داشته باشند.
مشاور معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی در خصوص بعد تبلیغاتی و کمک به برند شدن، گفت: یکی از منافع غیر اصلی این جایزه برای شرکتها این است که شرکتها در مسیر بازاریابی و برندسازی میتوانند از ظرفیتهای جایزه مدیریت فناوری و نوآوری بهره ببرند.
ناظمی تاکید کرد: پایش و جمعآوری دادههای بنگاههای کشور در سطح گسترده، این امکان را برای تحلیلگران و سیاستگذاران فراهم میکند که بر اساس دادههای جمع آوری شده سیاستهای مناسبتری را در دستور کار خود قرار دهند.
وی ابراز داشت: به خاطر وضعیت بنگاهها، در داده های دانش بنیان، طیف وسیع تری از شرکت ها ارزیابی شده و این دادهها میتواند سیمای درستتری را از وضعیت صنعت کشور نشان دهد.
ناظمی یاد آور شد: جهت دهی بنگاهها به سمت پیشرفت بر اساس معیارهای ارزیابی بوده و این جایزه چارچوبی برای ارتقا و اعتلای شرکتها است.
انتهای پیام/