کارگردان نمایش «گرگ و دختر» که این روزها در سنگلج اجرا می کنند از وضعیت کم شدن مخاطب ناراضی است.

عباس عبدالله‌زاده کارگردان نمایش «گرگ و دختر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کم شدن مخاطب تئاتر عنوان کرد: متاسفانه ما دو هفته است که اجرا می رویم ولی آنطور که باید مخاطب نداشتیم. البته شنیدم که این روزها سالن‌‎هایی که موقعیت جغرافیایی خوبی هم دارند آثارشان کم مخاطب است.

وی ادامه داد: کم مخاطب بودن تئاترهای روی صحنه دلایل مختلفی دارد مثلا نبود تبلیغات، افزایش تئاترهای آزاد و بی‌محتوا و دلایل دیگر که باید برایش فکری شود. همچنین سطح آثار نمایشی هم پایین آمده و در این صورت نمی‌توان به سمت تئاتر فاخر برویم.

کارگردان نمایش «گرگ و دختر» مسئولان سالن‌ها را هم کمکی برای جذب مخاطب دانست و گفت: مسئولان سالن‌های دولتی دغدغه جذب مخاطب برای آثاری که در مجموعه آنها اجرا می‌شود، را ندارند چراکه از بودجه دولتی حقوق ثابتی دریافت می‌کنند و فروش یا نفروختن اثر هنری در تالارشان تفاوتی برایشان نمی‌کند در حالی که خود مجموعه دار سالن دولتی همچون سالن خصوصی باید اعتماد سازی و در جذب مخاطب تلاش کند.

وی گفت: ما اکنون در سنگلج اجرا می‌کنیم. به نظر من این مجموعه تا حالا باید مخاطب خود را پیدا کرده باشد چراکه نمایشی در فرصت یک ماهه نمی‌تواند جذب مخاطب کند. این روزها حال تئاتر خوب نیست و من از گوشه کنار شنیدم که نمایش‌های دیگر هم با کمبود مخاطب روبرو هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.