با آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش میزان مصرف سوخت، احتمال 60 دلاری شدن بهای نفت قوت می‌گیرد.

اویل پرایس: با فرارسیدن تابستان، بهای نفت به‌سوی 60 دلار پیش می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس: وزیر اقتصاد و دارایی امارات متحده عربی از افزایش 60 دلاری بهای نفت تا چند ماه آینده خبر داد.

سلطان بن سعید المنصوری در کنفرانس نفتی روز گذشته که در شهر ابوظبی برگزار شد، گفت: نفت بیش از 80 درصد از ارزش خود را طی ماه‌های اخیر به دست آورده و احتمال اینکه بهای نفت در تابستان امسال به 60 دلار برسد بسیار قوی است.

کارشناسان ارشد اقتصادی موسسه استاندارد چارتر نیز پیش از این پیش‌بینی کردند تا پایان سال 2016 بهای نفت بیش از 60 دلار خواهد شد. این در حالی است که بانک گلدمن ساکس در جدیدترین پیش‌بینی خود اعلام کرد علی‌رغم اشباع بازار نفت در ماه‌های گذشته، انتظار می‌رود همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش میزان مصرف سوخت شاهد کسری این کالا در بازار و افزایش تقاضا باشیم. این روند افزایش بهای طلای سیاه را به دنبال خواهد داشت.

پیش از این گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد بهای نفت در پی افزایش حجم ذخایر نفتی در سراسر جهان به کمتر از 20 دلار در ماه‌های آینده می‌رسد.

در حال حاضر، تقاضای جهانی برای نفت روند صعودی خود را پیش گرفته است و ادامه آن تا فصل تابستان می‌تواند بر میزان تقاضا بیفزاید و در نتیجه بهای طلای سیاه را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار