بهای نفت امروز به تأثیر از افزایش حجم تولید کشورهای صادرکننده در خاورمیانه با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای نفت در معاملات روز چهارشنبه با کاهش همراه بود. افزایش تولید و صادرات نفت به وسیله کشورهای صادرکننده طلای سیاه در خاورمیانه و نگرانی‌ها درباره چشم‌انداز اقتصاد چین از مهم‌ترین علل کاهش بهای نفت عنوان شده است.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 44 سنت کاهش 49 دلار و 45 سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 43 سنت کاهش به 48 دلار و 67 سنت رسید.

بر این اساس، بسیاری از تحلیلگران حوزه انرژی بر این باورند که اوپک در نشست روز پنجشنبه موفق به اعمال سیاست کاهش حجم تولید و فریز نفتی برای حمایت از افزایش بهای طلای سیاه نخواهد شد. در حال حاضر بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت، حجم صادرات خود را افزایش داده‌اند تا به این وسیله از سهم صادرات خود در بازار حمایت کنند.

پیش از این مقامات ایران اعلام کردند تمایلی به اجرای فریز نفتی ندارند. این کشور پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی در نظر دارد با افزایش تولید روزانه نفت، بار دیگر بر بازارهای جهانی مسلط شود. ایران اخیراً حجم تولید روزانه نفت خود را به 3 میلیون و 500 هزار دلار رسانده و تا پایان سال جاری میلادی به 4 میلیون بشکه افزایش خواهد داد. عراق نیز دو روز گذشته از افزایش حجم تولید و صادرات نفت خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار