مسئول بسیج سازندگی بردسکن از افزایش 20 درصدی اعتبارات امسال طرح های اقتصاد مقاومتی دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سرهنگ محمدی درحاشیه بازدید فرمانده سپاه بردسکن و تعدادی از کانون بازنشستگان سپاه از پروژه احداث اولین گلخانه هیدروپونیک در روستای کوشه بردسکن گفت: درراستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی سال قبل 12 پروژه با رویکرد اقتصاد مقاومتی شامل پرورش شتر مرغ، بلدرچین، بوقلومون، مرغ بومی، قارچ ، آبزیان با اعتبار بیش از 800 میلیون تومان اجرا شد که زمینه اشتغال بیش از 200 نفر فراهم شد.

وی گفت: امسال با توجه به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل مصمم هستیم اعتبارات این حوزه را به بیش از یک میلیارد تومان افزایش دهیم که بتوانیم اشتغال زایی پایداری را در سطح روستاها ایجاد کنیم.

مسئول بسیج سازندگی بردسکن افزود: پرداخت این تسهیلات بین 5 تا 30 میلیون تومان است و متقاضیان به ویژه بسیجیان می توانند با ارائه طرح های خود از این اعتبارات بهره مند شوند.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن هم در ادامه این بازدیدگفت: این گلخانه برای اولین‌بار در سطح شهرستان‌های بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد است که 10 هزار بوته خیار به روش هیدروپونیک در سطح 4 هزار مترمربع احداث شده است.

وی با بیان اینکه با مدیریت صحیح و استفاده از توان کارشناسی و فنی، پیش‌بینی می‌شود بیش از 450 تن در طول سال از این گلخانه محصول خیار برداشت شود، عنوان کرد: شهرستان بردسکن یکی از مناطق مستعد در بحث احداث گلخانه است که با مدیریت زمان، کاشت، تولید و بازاریابی در گلخانه‌های احداث شده می‌توان بهره‌وری لازم را انجام داد.

مجری طرح احداث گلخانه هیدروپونیک نیز گفت: با سرمایه‌گذاری 200 میلیون تومانی خودوکمک‌های دولتی توانستم این گلخانه را برای اولین بار در سطح شهرستان های بردسکن، کاشمر و خلیل آباد احداث کنم. وی افزود: با راه‌اندازی این گلخانه 4 هزار متر مربعی، زمینه اشتغال 20 نفر به صورت مستقیم فراهم شد.

ابوالقاسم اقبالی گفت: محصول تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار است و امید است با توجه به تولید 200 تنی در هر دوره طی سال بیش از 450 تن محصول خیار برداشت شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.