ارومیه؛

بي تفاوتي بعضي از مسئولان دربرابر بعضی از منکرات ،ناهنجاریها درجامعه

بعضي از مسئولان دربرابر بعضی از منکرات ،ناهنجاریها درجامعه بی تفاوت هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه حجت الاسلام شکوری در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی ،ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ،ستاد اقامه نماز جمعه و جمعی از مسئولان دیگر با محوریت بررسی موضوعات مربوط به ماه مبارک رمضان که در دفتر امام جمعه برگزار شد طی سخنانی موضوعات متعددی را مطرح کردند .

در ابتدا با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با تمسک به خطبه امیرمؤمنان(ع) در اولین روز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: آن بزرگوار خطاب به مردم چنین فرمود ای روزه دار! در کار خویش بیندیش چون تو در این ماه مهمان پروردگارت هستی بنگر که در شب و روزت چگونه هستی و چگونه اعضای خود را از نافرمانی پروردگارت نگه می داری بنگر مبادا در شب خـواب باشـی و در روز غافـل پس این ماه بگذرد و بار گناهت بر دوشت مانده باشد و آنگاه که روزه داران پاداش های خود را می گیرند از زیانکاران باشی و آنگاه که انان از کرامت مولایشان نصیب می برند از محرومان باشی و آنگاه که آنان از سعادت همسایگی با پروردگارشان برخوردار می گردند تو از رانده شدگان باشی.

حجت الاسلام شکوری دربخشي ازسخنان خود با اشاره به ریشه های بی تفاوتی بعضی از مسئولان در برابر ناهنجاری ها و گسترش منکرات در جامعه اظهار داشت: بنا به علل متعدد که بعضی از آنها ریشه های تاریخی دارد نوع مردم و حتی مسئولان در برابر بعضی از منکرات ،ناهنجاریها بی تفاوت شده اند و حتی در سالهای قبل مشاهده شده است بعضی از مسئولان مربوطه به جای انجام وظایف خود طبق دستورات دینی و مقررات قانونی برخی از مسائل را توجیه می کردند .

وي ادامه داد جهت جلوگیری از این قبیل موضوعات و حاشیه سازی ها لازم است در این جلسه مصوبات را بصورت عمومی و علنی در قالب پوستر ، بنر و اطلاعیه در سطح شهر پخش کنیم تا بتوانیم حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم.

مسئول شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیا در ادامه بحث به برخی از عوامل و ریشه های بی تفاوتی در برابر منکرات به ترتیب زیر اشاره کردند و اظهار داشت : ضعف و به تحلیل رفتن ایمان و اعتقادات ،نفوذ گسترده فرهنگ های غربی از طریق وسایل ارتباط جمعی،اظهار نظر و میدان داری غیر متخصصین در امور دینی ،برخوردهای سیاسی با معارف و آموزه های دینی،نفوذ بعضی از انسانهای لائیک در بدنه نظام،بهانه کردن حقوق شهروندی ،بی تفاوتی و سازشکاری بعضی از متولیان امور و ده ها عامل دیگراست ،که بايد در این زمینه ها پژوهش و تحقیقات لازم صورت پذیرد.

لازم به یادآوری است در ادامه این جلسه با بحث و بررسی در زمینه موضوعات مربوط به ماه مبارک رمضان اطلاعیه با تصویب اعضای جلسه صادر گردید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
خواهشا به معیشت زندگی مردم توجه داشته باشید تا خدا نکرده خانواده ای به خاطر فقر به بی راهه کشیده نشه