معاون فرهنگی پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی گفت: این دانشگاه با بودجه 7 میلیارد تومانی فرهنگی‌اش توجه‌ای ویژه به امر کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در بین دانشجویان دارد.

بهزاد بهرامی نسب معاون فرهنگی پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت افزایش فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: در طرح رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی برای شناخت واحدهای مفید و برتر در شورای آموزشی این دانشگاه 480 شاخص و ملاک مدنظر قرار گرفته که یکی از این معیارها بحث کتاب، کتابخوانی و امکانات کتابخانه‌های هر دانشگاه است.

وی ادامه داد: در بازدیدهای نظارتی از مراکز استانی دانشگاه علمی کاربردی توجه خاصی به کانون‌های مطالعاتی، امکانات کتابخانه، سالن مطالعه و تعدد کتب عمومی و تخصصی هر مرکز در کنار امکانات نمازخانه وکانون‌های پرورش فکری برای ناظران بسیار با اهمیت است.

معاون فرهنگی پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی در خصوص اقدامات انجام شده در غنی‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این دانشگاه گفت: با حضور این دانشگاه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب به نوعی کار فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در بین دانشجویان ترویج دادیم و برای مهمتر نشان دادن این مسئله مجوز خرید بن کتاب به اندازه کافی در بین دانشجویان در استان‌ها و کلیه مراکز علمی کاربردی صادر کردیم.

بهرامی نسب تأکید کرد: بخشی از بودجه فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی برای خرید کتاب است تا با تجهیز کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه مراکز دانشگاهی فرهنگ کتابخوانی در بین دانشجویان و کارکنان گسترش یابد .

وی یادآور شد: با برگزاری مسابقات کتابخوانی و عضویت رایگان دانشجویان سعی در بالا بردن سرانه مطالعه در بین دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کرده و در بازدیدهایمان توجه ویژه‌ای به امر مطالعه و افزایش معلومات داریم.

بهرامی نسب عنوان کرد: دانشگاه علمی کاربردی بابودجه فرهنگی 7 میلیارد تومانی در سال قبل در بین سایر دانشگاه‌های کشور بیشترین بودجه فرهنگی را داشته و آن را در قسمت‌های دفتر نهاد رهبری، بسیج دانشجویی کارکنان مراکز شاهد ایثارگر، دفتر فرهنگی برنامه‌ریزی و مشارکت فرهنگی اجتماعی در جهت افزایش سطح فرهنگ دانشجویان و کارکنان اختصاص یافته است.

وی در پایان گفت: در ساختمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی در جهت افزایش میزان مطالعه نمایشگاه کتاب با عناوین مختلف برپا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار