حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفت وگو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مهارت آموزی دانشآموزان و ارائه برنامههای تابستانی برای غنی کردن اوقات فراغت آنها گفت: با توجه به اینکه در سند تحول بنیادین به بحث مهارت آموزی دانشآموزان توجه شده باید در این زمینه آموزش و پرورش نگاه ویژهای داشته باشد.
وی افزود: "طرح هر دانشآموز یک مهارت" اکنون به صورت یک قانون درآمده که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش نیز رسیده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اظهار کرد: مهارتهایی که دانشآموزان میتوانند بیاموزند طیف وسیعی از فعالیتها نظیر سفالگری، سیمکشی، مهارتهای کامپیوتری، خیاطی و موارد دیگر از این قبیل را شامل میشود که دانشآموز بنا بر توانایی و استعداد خود آن را انتخاب میکند.
کفاش بیان کرد: در آینده دانشآموزان باید در طول دوران تحصیل خود مهارت مورد نظرشان را به طور کامل فرا گیرند تا بتوانند بعد از اتمام تحصیل از این طریق درآمدزایی کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامههای تابستانی فرصتی برای جهتگیری دانشآموزان به سمت کشف تواناییهایشان است، گفت: برنامههای متنوعی در این راستا تدارک دیده شده و مربیانی متخصص هم به کار گرفته میشود.
کفاش در خصوص تخصیص بودجه برای مهارت آموزی دانشآموزان عنوان کرد: چنین فعالیتی صرفا با حمایتهای دولت اجرایی نیست و بودجهای مختص به آن در نظر گرفته نشده در واقع بحث مهارت آموزی دانشآموزان نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای مختلف و خانوادهها است و آموزش و پرورش در پایان دورههای تحصیل فقط کنترل میکند تا دانشآموزان مهارتی خاص را به طور کامل فرا گرفته باشند.
انتهای پیام/