رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : اجرای برنامه تحول نظام سلامت در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری تا حدودی محقق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر مصطفی مهرابی بهار در نشست مشترک هیات های امنا و ستاد برنامه عملیاتی دانشگاهها و دانشکده های منطقه آمایشی 9 کشور افزود:جای بسی خرسندی و افتخار است که امروز، تمامی مسئولان بلند پایه کشور دغدغه اصلی شان موضوع سلامت مردم است و در این راستا گام بر می دارند.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه تحول نظام سلامت موجب حفاظت مالی از بیماران شد اظهار داشت: در حال حاضر میزان پرداخت بیماران روستایی در قالب نظام ارجاع به کمتر از 4 درصد و در مناطق شهری به کمتر از 7 درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد حفظ شأن و کرامت انسانی را از دیگر دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت برشمرد و خاطر نشان کرد: تا پیش از اجرای این برنامه، بیماران در صورت نیاز به دریافت تخفیف باید به مکانهاي متعددی مراجعه می کردند که این امر در حال حاضر به طور چشمگیری کاهش یافته و می توان گفت که به صفر رسیده است.

دکتر مهرابی بهار ،گسترش عدالت در سلامت را از دیگر دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت: تا پیش از اجرای این برنامه حضور پزشکان در مناطق محروم و شهرستان ها تنها 13 روز در ماه بود و هم اکنون حضور پزشکان به 24 روز در ماه رسیده و خدمت به بیماران نیز به صورت شبانه روزی شده است.

وی رایگان شدن 100 درصدی زایمان طبیعی و کاهش 11 درصدی آمار سزارین در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را از دیگر دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین با اشاره به اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت خاطر نشان کرد: با اجرای این برنامه، در سال گذشته جشن تکمیل خانه های بهداشت روستایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه برگزار شد و خدمات بهداشتی به صورت چشمگیری گسترش یافت.

دکتر مهرابی بهار با اشاره به توسعه خدمات برنامه پزشک خانواده تصریح کرد: در حال حاضر تمامی مراکز مجری این برنامه دارای پزشک بوده و خدمات به صورت مناسب به ساکنان مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر ارائه می شود.

وی افزایش خدمات آزمایشگاهی و دارویی درحوزه بهداشت، بهسازی و تجهیز 137 خانه بهداشت و استفاده از واکسن پنتاوالان را از دیگر اقدامات در راستای این برنامه برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین با اشاره به اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت اظهار امیدواری کرد در سال جاری این برنامه در حوزه پژوهش نیز اجرایی شود.

دکتر مهرابی بهار با اشاره به اینکه قطار برنامه تحول نظام سلامت با سرعت و کیفیت مطلوبی آغاز شد اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل پرداخت نشدن به موقع مطالبات از سوی سازمان های بیمه گر، اجرای این برنامه با چالش روبرو شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حاضر پرداخت بیمه ها با هشت ماه تاخیر پرداخت می شود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از 620 میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با اجرای برنامه تحول نظام سلامت دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بیمارستانها تامین می شود افزود: اگر سازمان های بیمه گر مطالبات دانشگاه را به موقع پرداخت کنند، می توان به شکل بهتر و مطلوب تری به بیماران و مردم خدمات رسانی کرد و برنامه تحول نظام سلامت را نیز به شکل مناسب تری به اجرا برسانیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار