رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: هم اکنون 383 کشتارگاه دام در کشور فعال است که از این تعداد 75 واحد صنعتی و 308 واحد سنتی هستند که سالانه 25 درصد از گوشت مورد نیاز کشور در کشتارگاه های سنتی و 75 درصد آن در کشتارگاه های صنعتی استحصال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد دکترعلیرضا قدرتی در بازدید از کشتارگاه دام این شهرستان افزود : در راستای سامان دهی کشتارگاه های سنتی که عمدتا در مالکیت شهرداری ها قرار دارند، تفاهم نامه منعقد شده که در چارچوب آن با اجرای یک برنامه زمانبدی شده، این کشتارگاه ها یا باید از لحاظ بهداشتی فرایند خط تولید ارتقا دهند و خودشان را به سطح واحدهای صنعتی رسانده و بتوانند پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی دریافت کنند و یا تعطیل نمایند و از چرخه تولید خارج گردندکه این امر درخصوص شهرستان قوچان میباست هرچه سریعتر تحقق یابد.

وی گفت : کشتارگاه های سنتی با وضعیت غیر بهداشتی ، سلامت مردم جامعه را به خطر می اندازند ، نبود کشتارگاه مناسب و بهداشتی خلأ جدی در بهبود زنجیره سلامت غذایی مردم است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان افزود : فرسودگی بنا، طراحی نامناسب ساختمان ، امکانات محدود سنتی ، ذبح دام روی زمین و نبود پیش سرد لاشه های دام سنگین را از مشکلات موجود در کشتارگاه سنتی دام شهرستان است.

علیرضا قدرتی گفت : انتظار میرود شهرداری با حساسیت خاص موضوع کشتارگاه های سنتی را دنبال و در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن مشکلات این کشتارگاه اقدام نمایند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.