رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات پس از 15 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی امروز در اولین همایش مسائل حقوقی و فنی در اداره بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود  اظهار کرد: اهداف این همایش تبیین کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، ساختار تجهیزات، ایمنی بیمار و عفونت بیمارستانی است که دست به گریبان مراکز دولتی و خصوصی شده، باید بتوانیم ضمن رعایت مقررات کارهای شایسته تری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم سلامت با تدبیر وزیر بهداشت به اولویت های اول کشور تبدیل شده گفت: فعالیت‌های صورت گرفته باعث ایجاد فضایی در کشور شد که با اجرای طرح تحول سلامت در مرحله اول، دوم و سوم انتظار جامعه پزشکی فراهم شده که باید گامهای بلندتری را در این زمینه بر‌داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اهمیت مقوله سلامت در کشور جایگاه خود را پیدا کرده و باعث شده سلامت یکی از دغدغه های مسئولین غیر از نظام سلامت شود و همه تلاش کنند تا چالش های پیش رو را کاهش دهند.

وی با اشاره به کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت که پس از 15 تا  20 سال تدوین شد، افزود: با مشارکت معاونت درمان وزارت بهداشت، انجمن های تخصصی و کارشناسان این حوزه کتاب به منبع قابل اتکا‌تری تبدیل شد و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و دولتی نکات مبهم آن رفع شود که بتوانیم بیشتر از این فضا استفاده کنیم.

پیوندی تصریح کرد: با فضای تعاملی بیشتر و برگزاری کارگاهها باید همگر‌ایی را افزایش دهیم و در این راستا به اهداف مهمتری دست یابیم.

وی بیان کرد: مدیریت دارو و تجهیزات و حقوق ‌مغفول مسئولین فنی از مباحث این همایش است که امیدواریم بتوانیم با چالش کمتری مسیر را طی کنیم.

دبیر‌ علمی همایش افزود: با همکاری سازمان نظام پزشکی، دانشگاههای مستقر در استان و بیمه ها تشکیل شد تا بتوانند با برنامه های پیشگیری و پس از آن برخوردهای منطقی و اجرای خدمات سلامت ستاد نظارت تعرفه های استانها  شکل گرفت و بررسی پرونده ها از 15 آبان 93 آغاز شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار