ریاست اجرایی کشور در واکنش به کشته شدن دو خبرنگار در ولایت هلمند از نهادهای امنیتی خواست تا اقدامات جدی را برای تامین امنیت خبرنگاران روی دست گیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،ریاست اجرایی کشور در واکنش به کشته شدن دو خبرنگار در ولایت هلمند از نهادهای امنیتی خواست تا اقدامات جدی را برای تامین امنیت خبرنگاران روی دست گیرد.

ریاست اجرایی با نشراعلامیه ای گفته است که آقای ذبیح الله تمنا خبرنگار افغان و دیوید کیلگی خبرنگار رادیوی ملی امریکا (NPR) شب گذشته در ولایت هلمند جان های شیرین شان را از دست داده اند.

در اعلامیه آمده است:"شب گذشته هنگامی‌که این دو خبرنگار همراه با نیروهای دفاعی افغانستان به منظور پوشش جنگ در حومه ولسوالی مارجه در حرکت بودند واسطه حامل شان مورد اصابت یک موشک طالبان قرار گرفت و در این روی‌داد ذبیح الله تمنا٬ آقای دیوید گیلکی و راننده آنان که یک سرباز اردوی ملی افغانسان بود جان باختند".

ریاست اجرایی؛ کشته شدن این دو خبرنگار را ضایعه بزرگ به جامعه رسانه‌یی افغانستان و امریکا خوانده و مراتب تاسف و تاثر خود را نسبت به این حادثه ابراز داشته است.

ریاست اجرایی گفته است :"این روی‌داد یاد آور قربانی های بی‌شمار خبرنگاران و خطراتی‌است که آنان را در جریان پوشش جنگ در افغانستان تهدید می‌کند. حکومت افغانستان با تعهد و پابندی به آزادی بیان٬ تامین امنیت خبرنگاران را جزئی از وظائف اصلی خویش می‌داند".

در اعلامیه تاکید شده است که ریاست اجرایی به نیروهای امنیتی هدایت می‌دهد تا عاملان این جنایت را شناسایی و به پنجه قانون بسپارند و در تامین امنیت خبرنگاران از هیچ نوع تلاش و همکاری دریغ نورزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار