قزوین؛

برخورد قضایی با هنجارشکنان ماه رمضان

دادستان قزوین از اختصاص شعب ویژه برای حرمت شکنان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: شعب ویژه ای برای رسیدگی به اینگونه  جرایم در ساعات اداری و غیر اداری اختصاص یافته است تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی را برای متخلفین به حداقل ممکن کاهش دهد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت : دستگاه قضایی در برخورد با هر گونه حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری با هر عذر و بهانه ای جدی است.

وی  گفت : در آستانه این ماه مبارک طی نامه های جداگانه به فرماندهی انتظامی استان، شهرداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان خواستار اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه به منظور حفظ حرمت این ماه برای همه افراد جامعه و جلوگیری از  هتک حرمت  و آلوده شدن فضاهای شهری به روزه خواری در ملاعام  و پیشگیری از وقوع جرم و نابهنجاری های اجتماعی و ایجاد انضباط اجتماعی شده ایم .

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت  : ترتیبی اتخاذ شده است تا همه  مراجع انتظامی برای  دستگیری افراد مجرم و هنجارشکن در ماه رمضان  به لحاظ مشهود بودن جرم و معرفی متهمین به مرجع قضایی اقدام کند.

دادستان قزوین  افزود: صنوف متخلف هم در صورت عدم رعایت ضوابط مربوطه از سوی تیم های بازرسی و نظارتی به مرجع انتظامی معرفی می شوند.

به گفته این مقام قضایی ، طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامي هر كس در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا  74 ضربه شلاق محكوم مي‌ شود.

 حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت : همچنین فردی مرتكب عملي شود كه نفس آن داراي كيفر نیست، ولي عفت عمومي را جريحه‌دار کند به حبس از 10 روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار