استخر‌های کشاورزی قزوین برای خاموش کردن آتش به کارگیری شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: استخر‌های کشاورزی استان شامل معیشتی و ذخیره آب در مواقع بحرانی برای خاموش کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها به کارگیری شوند.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در نشست کارگروه مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی گفت: مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان قزوین باید مختصات (UTM) دقیق استخر‌های کشاورزی را استخراج کرده و در اختیار نیرو‌های امدادی قرار دهد.

وی اضافه کرد: در صورت خسارت‌های احتمالی در حوزه خاموش کردن آتش، قانونگذار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ اعتباراتی را برای جبران خسارت در نظر گرفته که قابل بهره برداری است.

عطایی با بیان اینکه کشاورزان خاطی در آتش سوزی مراتع به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، ادامه داد: ۲۰ سال است که از طریق رسانه‌های جمعی و کار‌های ترویجی تذکر می‌دهیم که کشاورزان نباید بقایای محصولات کشاورزی را آتش بززند، با این اوصاف همچنان این اقدام صورت می‌گیرد که تصمیم گرفتیم در این رابطه از هر شهرستان چندین کشاورز خاطی را به مراجع قضایی معرفی کنیم.

این مسئول بر عقد تفاهم نامه با نهاد‌های نظامی تاکید کرد و گفت: در اسرع وقت با سپاه، ارتش، فراجا و بسیج تفاهم نامه‌ای با هدف همکاری متقابل در مواقع بحرانی به امضا برسانید تا بتوانیم در صورت لزوم از امکانات این قشر نیز بهره‌مند شویم.

عطایی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی برابر قانون موظف هستند در مواقع بحرانی به خصوص آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها اقدامات لازم را به منظور پیشگیری و اقدام فوری به کار بسته و از بسیج تمامی امکانات در راستای خاموش کردن آتش استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار