دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر طی روزهای آینده به مرز 50 درجه نزدیک می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد بر اثر استقرار یک سامانه تابستانه طی روزهای جمعه و شنبه هوای استان بوشهر بسیار گرم می شود.

پیمان مساعدی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود دمای هوا در برخی نقاط مانند برازجان به مرز 50 درجه برسد توصیه کرد: مردم تدابیر لازم را در روزهای آتی در نظر بگیرند و در مصرف بهینه آب و برق تلاش کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به وقوع جریانات شمالی در برخی نقاط استان احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش دید در 24 ساعت آینده دور از انتظار نیست و  خلیج فارس  هم در این مدت مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد در این مدت جهت وزش باد شمال غربی با سرعت 12 تا 42 و در سواحل جنوبی به 54 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی و مرکزی بین 60 تا 120 و گاهی تا 150 سانتی متر و در سواحل جنوبی نیز 90 تا 180 سانتی متر پیش بینی شده است.

وی افزود اکنون برازجان با 45 درجه بیشترین و عسلویه با 23 درجه کمترین دمای استان را به خود اختصاص داده است؛ بیشترین میزان رطوبت هم در عسلویه با 93 درصد و کمترین جم با 12 درصد ثبت شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.