شهرکرد؛

آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری

خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

خرید تضمینی گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از آغاز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد.

حمیدرضا دانش گفت: امسال در طرح خرید تضمینی، هر کیلوگرم گندم به قیمت 12 هزار و 750 ریال از کشاورزان خریداری و بر اساس مسافت، کرایه حمل نیز به آنان پرداخت می شود.

وی، با اشاره به وجود 34 مرکز خرید تضمینی گندم در سطح چهارمحال و بختیاری، پیش بینی کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان امسال بین 65 تا 70 هزار تن باشد.

دانش افزود: سال گذشته حدود 60 هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شد.

وی گفت: در سال زراعی جاری 62 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم چهارمحال و بختیاری به تولید محصول استراتژیک گندم اختصاص دارد که پیش بینی می شود 110 هزار تن گندم از این سطح برداشت شود.

دانش افزود: با توجه به آغاز برداشت گندم در مزارع لردگان به عنوان یکی از مناطق گرمسیر استان، خرید تضمینی گندم از این شهرستان آغاز شد.

وی اضافه کرد: 24 هزار هکتار از اراضی استان نیز به کشت جو آبی با پیش بینی تولید 250 تن محصول اختصاص دارد و خرید تضمینی این محصول با قیمت 10 هزار و 20 ریال نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار