بسته خبری این هفته «چه خبر از ستاره های موسیقی؟» اخباری را از محمد معتمدی و کامران تفتی منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بسته «چه خبر از ستاره های موسیقی؟» این هفته تازه‌ترین فعالیت ها و رویدادهای موسیقی توسط هنرمندان کشورمان در سبک های مختلف را بررسی و مرور می کنیم که در این بسته به سراغ علیرضا قربانی، محمد معتمدی، گروه کامکارها، غلامرضا صنعتگر و کامران تفتی رفته‌ایم.


«علیرضا قربانی»

کنسرت «دخت پری وار» علیرضا قربانی به آهنگسازی مهیار علیزاده روزهای  ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۸ خرداد ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. میثم مروستی ویولن، سامان صمیمی ویولن، غزل مهدوی پیانو، نیلوفر محبی ویولن، پریسا پیرزاده ویولا، آتنا اشتیاقی ویولنسل، فرشید پاتینیان کنترباس، باربد بیات هورن، حسام صدفی نژاد ابوا، همایون نصیری پرکاشن،  پیمان حاتمی سازهای الکترونیک اعضای گروه نوازندگان، بهرخ شورورزی، مهدیه صفری و رکسانا صرافی گروه همخوان این کنسرت را تشکیل می دهند. در این اجرا سعی شده است اجرا فضای ویژه تری را نسبت به کنسرت های قبلی علیرضا قربانی و مهیار علیزاده داشته باشد که این تجربه ای متفاوت و تازه است تا این برنامه بیشتر از گذشته مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

 
«گروه کامکارها»

 آثار سمفونیک هوشنگ کامکار در لندن به نفع کودکان آواره سوری توسط ارکستر سمفونیک داکلندز به رهبری اسپنسر داون در سالن باربیکن شهر لندن در تاریخ ۳۰ خردادماه اجرا می‌شود.

برنامه کنسرت شامل دو بخش جداگانه است که در قسمت اول آثار سمفونیک هوشنگ کامکار از جمله «پوئم سمفونی انفال» مومان اول با موضوع  قتل عام کردهای عراق توسط صدام حسین، «کنسرتینو آریو» برای سنتور و ارکستر سمفونیک با تکنوازی اردوان کامکار، «آواز صلح» قطعه‌ای برای ارکستر سمفونیک، آواز سلو، گروه کُر بر روی اشعاری از باباطاهر عریان و سعدی، «کنسرتینو ز شبستانه» برای کمانچه و اُرکستر سمفونیک با تکنوازی اردشیر کامکار و «پوئم سمفونی بهاران آبیدر» که نسخه سازی آن برای ارکستر سمفونیک، سازهای عود و کمانچه با تکنوازی ارسلان و اردشیر ابر اساس ملودی های فولکوریک کردی تصنیف شده اجرا می شود.

قسمت دوم کنسرت نیز به اجرای موسیقی کردی کامکارها با خوانندگی بیژن کامکار اختصاص دارد و در آن ارسلان کامکار عود، ارژنگ کامکار تنبک، اردشیر کامکار کمانچه، اردوان کامکار سنتور، ‌بیژن کامکار دف و صبا کامکار همخوان و نوازنده دهل هستند.


«محمد معتمدی»

محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی کشورمان روزهای شنبه ۲۲ و یکشنبه ۲۳ خرداد ماه امسال در پارک «سن کلود» پاریس یکی از زیباترین و دیدنی ترین اماکن تفریحی پاریس برنامه هایی را اجرا می کند.

این رویداد فرهنگی با رویكرد نگاه باز (پاناروما) به آنچه كه در موسیقی دنیا در حال اتفاق است در چند نقطه از فرانسه برگزار می شود كه مهم ترین آن در پارک سن كلود در نزدیكی پاریس است.

در این فستیوال علاوه بر محمد معتمدی از ایران، هنرمندانی از كشور های ایتالیا، فرانسه، مراكش، زیمبابوه و سوریه حضور دارند و به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. این فستیوال برای عموم مردم برگزار می شود و همه می توانند به صورت رایگان بیننده و شنونده آن باشند.

معتمدی را در این فستیوال مهدی تیموری نوازنده نی همراهی خواهد كرد و طبق درخواست مسئولان فستیوال بخش عمده كنسرت به صورت ساز و آواز و بداهه و تنها با ساز نی اجرا می شود. مهدی تیموری پیش از این در آلبوم «دورها آوایی است» به خوانندگی محمد معتمدی به عنوان آهنگسازحضور داشت.

محمد معتمدی چندی پیش هم در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی تور کنسرت هایی را برگزار کرده بود که این اجراهای زنده با استقبال مخاطبان روبرو شد.


«غلامرضا صنعتگر»

این خواننده که مدتی است با بیماری دست و پنجه نرم می کند،‌ طی مذاکراتی که با حوزه هنری انجام داده قرار است تازه ترین آلبوم خود را با نام «هنوز سرپام» در قالب یازده قطعه روانه بازار موسیقی کند. در این آلبوم ترانه سراهایی چون مجید ذاکری، مریم فتاحی، شبنم عراقی نژاد، هادی صادقی و مجتبی ضعیفی با وی همکاری کرده اند. ضمن اینکه بابک مافی نیز در تنظیم تعدادی از قطعات در کار حضور دارد. احسان جوادی نیز میکس و مستر اثر را انجام داده است.همچنین قرار است به همت بنیاد امام رضا (ع) در روز ۲۳ مرداد ماه امسال مراسم تقدیری از او به جهت انتشار قطعه «میشه ضامنم بشی» برگزار شود.


«کامران تفتی»

تفتی که علاوه بر بازیگری در عرصه سینما و تلویزیون در زمینه موسیقی نیز به فعالیت می پردازد، آلبوم «عکس زمستونی تهران» اولین آلبوم مستقل خود را در روز دوشنبه نهم اسفندماه سال ۹۴ روانه بازار موسیقی کرد که در آن آیدا مصباحی تهیه کننده، میثم یوسفی مدیر هنری، بهنام جلیلیان طراح موسیقی، علی اوجی مجری طرح، حسین غیاثی، رامین عبداللهی، سعید رضایی و نسیم کیانی حضور دارند. این گروه در حال برنامه ریزی هستند که به احتمال زیاد  یک تا دو هفته بعد از ماه رمضان اولین کنسرت کامران تفتی برای این آلبوم اجرا شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.