وزارت امور خارجه افغانستان در پیوند به درگیری های مرزی در تورخم، سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت خارجه افغانستان با نشر خبرنامه ای گفته است که این وزارت بعد از ظهر روز دوشنبه (۲۴ جوزا) آقای سید ابرار حسین سفیر پاکستان مقیم کابل را احضار کرده و اعتراض شدید جمهوری اسلامی افغانستان را در پیوند با رویداد اخیر در دروازه تورخم به وی بیان داشت.

در خبرنامه آمده است:"در ملاقاتی که دوکتور نصیر احمد اندیشه معین مالی و اداری وزارت امور خارجه با سفیر پاکستان داشت، یادآور گردید که برای ایجاد تأسیسات در تورخم، در نتیجه بحث هایی که در مطابقت به موازین بین المللی میان دو کشور جریان داشت، توافقاتی صورت گرفته بود. اما بر خلاف این توافقات، شام روز گذشته، پاکستان به ایجاد تأسیسات در تورخم مبادرت ورزیده و عساکر مرزی آن کشور بر نیروهای امنیتی ود فاعی افغانستان آتش گشودند".

معین وزارت امور خارجه از بروز این تنش ابراز تأسف کرده افزوده: "نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان بخاطر حراست از تمامیت ارضی و دفاع از وطن و مردم شان، به عمل بالمثل متوصل شدند."

در این ملاقات، به جانب پاکستان خاطر نشان گردیده که افغانستان با توافق قبلی با آن کشور پابند بوده و بر روش های مسالمت آمیز تأکید می کند و از جانب پاکستان انتظار دارد که مشکل به وجود آمده را از مراجع دیپلوماتیک حل وفصل نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.