محققان ناسا سیاره‌ای جدید با دو خورشید در فضا کشف کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک تیم ستاره شناسی به رهبری مرکز "پروازهای فضایی گودارد ناسا" در گرین بلت مریلند و دانشگاه ایالتی سن دیگو (SDSU) در کالیفرنیا با استفاده از تلسکوپ کپلر ناسا سیاره جدید کپلر-  1647b را کشف کردند. 

 کشف سیاره ای غول پیکر با دو خورشید

کپلر 1647b سیاره ای با 4.4 میلیارد سال و تقریبا هم سن زمین، حدودسه هزار و 700 سال نوری از ما فاصله دارد. 

این سیاره جرم و شعاع تقریبا یکسانی با مشتری و ستاره‌های شبیه به خورشید زمین دارد که یکی از آنها کمی بزرگتر و دیگری کمی کوچکتر از خورشید هستند.

کشف سیاره ای غول پیکر با دو خورشید 

ویلیام ویلز ستاره شناس و یکی از نویسندگان این مقاله گفت: پیدا کردن این قبیل سیاره ها بسیار سخت تر از پیدا کردن سیاره های تک ستاره یا تک خورشید است.
 
کشف سیاره ای غول پیکر با دو خورشید

این سیاره  هزار و 107 روز ( بیش از سه سال) طول می کشد که به دور ستاره خود بچرخد که طولانی ترین مدت زمان شناخته شده تاکنون است.

کشف سیاره ای غول پیکر با دو خورشید

کپلر 1647bمانند مشتری یک غول گازی است و به همین دلیل به نظر بعید می رسد که حیات در آن وجود داشته باشد اما با این حال در صورت کشف قمری بزرگ برای آن می تواند  به طور بالقوه  مکان مناسبی برای زندگی باشد.

 سیاره هایی که دو ستاره  دارند با عنوان های "circumbinary" یا  "Tatooine"شناخته می شوند.
 
این کشف  در سن دیگو در نشست انجمن نجوم آمریکا اعلام و نتایج آن به سرپرستی وسلین کوستو ،فوق دکترا "مرکز گودارد ناسا" در مجله فیزیک نجومی برای چاپ پذیرفته شده است.

منبع:nasa

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.