اوپک در گزارش ماهانه‌اش به بررسی آمار تولیدات نفتی کشورهای عضو این سازمان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "پلاتس"، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در روز دوشنبه اعلام کرد سطح مازاد تولیدات نفتی کنونی، در ماه‌های باقی مانده از سال جاری، با کاهش روبرو خواهد شد. اما پیش‌بینی شده است در سال آینده میلادی سطح تقاضا و همچنین میزان تولید نفت، روندی رو به رشد را حفظ کند.

اوپک در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: انتظار دارد سطح تولیدات کشورهای عضو این سازمان، بدون تغییر، در مجموع به 31.6 میلیون بشکه در روز برسد. 

این گزارش، سطح تقاضای نفتی جهان را 94.18 میلیون بشکه در روز تخمین زد. همچنین در این گزارش از هندوستان به عنوان بزرگترین واردکننده نفت نام برده شده‌است.

طی ماه گذشته، تقاضا برای نفت در آمریکا با افزایش روبرو بوده است و گمانه‌زنی‌ها درباره ادامه روند صعودی آن ادامه دارد. تقاضای نفتی اروپا در سال آینده میلادی نیز به دلیل صنعت در حال رشد خودروسازی و بهبودهای صنعتی در این قاره، رو به رشد پیش‌بینی شده‌است.

اوپک همچنین تخمین زد تولیدات نفتی 13 کشور عضو این سازمان در ماه مِه (اردیبهشت ماه) با 99 هزار و 800 بشکه در روز کاهش، به 32.3 میلیون بشکه در روز رسیده‌است. دلیل این کاهش، افت تولیدات کشورهای نیجریه، عراق و ونزوئلا اعلام شده‌است.

در نشست روز 2 ژوئن (13 خرداد) اوپک، عربستان سعودی اعلام کرد تولید نفت خام خود را در ماه گذشته به 10.27 میلیون بشکه در روز رسانده است که در مقایسه با تولیدات ماه آوریل این کشور اندکی افزایش داشته‌است. با این حال، منابعی دیگر افزایش سطح تولید عربستان در ماه مِه نسبت به ماه گذشته میلادی را بیشتر از 84 هزار بشکه در روز اعلام کرده‌اند.

خالد الفالح -- وزیر نفت جدید عربستان— در آخرین نشست اوپک اعلام کرد کشورش عجله‌ای برای افزایش تولید به بیش از 12.5 میلیون بشکه در روز را ندارد.

وی در مصاحبه‌ای گفت: "ظرفیت فعلی برای ما قابل قبول است و ما در آینده نزدیک برنامه‌ای برای افزایش آن در دستور کار نداریم. ما در حال انجام پروژه‌هایی هستیم که به لطف آن‌ها، سطح تولید فعلی برایمان کافی خواهد بود."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار