نگرانی‌ها درباره نتیجه خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا، موجب کاهش بهای نفت و طلا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای طلا روز سه‌شنبه در انتظار نتایج نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا و همچنین خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش یافت. 

در اوایل ساعات کاری امروز، بهای طلا با کاهش 0.4 درصدی، به 1279 دلار در هر اونس رسید. این در حالی است که بهای این فلز گران‌بها همچنان در سطح بالاتری نسبت به ماه گذشته میلادی قرار دارد. بهای طلای آمریکا نیز امروز با کاهش 0.4 درصدی روبرو شده و به 1282.30 دلار در اونس رسید.

بانک‌های مرکزی آمریکا، انگلیس، سوئیس، و ژاپن برای بهبود سیاست‌های پولی جهانی، این هفته نشست‌هایی تشکیل خواهند داد.

به دنبال نگرانی‌ها از وضع آینده انگلیس در اتحادیه اروپا، امروز بازار نفت نیز شاهد کاهش بها شد. به طوری که بهای نفت برنت به زیر 50 دلار به ازای هر بشکه رسیده و با بهای بشکه ای 49.92 دلار برای ماه ژوئیه (تیر) به فروش رسید. افزایش استخراج نفت خام آمریکا، علتی دیگر این کاهش بها به شمار می‌آید.

"آلن آستِر" – اقتصاددان ارشد بانک ملی استرالیا— در این خصوص گفت: "خبر خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا اکنون بر بازارهای سهام جهانی تاثیر منفی گذاشته است. در حال حاضر هرگونه پیش‌بینی درباره آینده بازار سرمایه، ممکن است دقت لازم را نداشته باشد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار