سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه خوشنویسی«مشق آیه تطهیر» را برگزار می‌کند.

مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این مسابقه در بخش های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث امروز سه شنبه 25 خرداد ماه در فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.
مهدی فخرئی کاشانی،  همکاری انجمن خوشنویسان کاشان در برگزاری این مسابقه را یادآورشد و گفت: پس از داوری آثار به نفرات برگزیده لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا می‌شود.
وی با اشاره به آیه 33 سوره احزاب  « إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ
تَطْهِیرًا » (خدا می خواهد پلیدی را از شما دورکند و شما را چنان که باید پاک دارد) افزود: شناسایی جایگاه و اهمیت این آیه در معرفی پنج‌تن آل عبا و حقیقت انسان‌های والایی که با گذر از عوامل مادی و خاکی، به عالی‌ترین مرزهای عصمت و طهارت دست یافتند به نسل جوان هدف از برگزاری این مسابقه است.
وی، با تاکید بر اینکه پنج‌تن آل عبا ‌گوهر انسانیت را تنها به بهای رضوان الهی و خشنودی خداوند معامله کردند گفت:بیان این صفات در افرادی که آیه شان نزول آن بزرگواران است و الگوپذیری از آنها از دیگر اهداف برگزاری مسابقه با محوریت آیه تطهیر ست.
به‌گفته‌وی، در شرایط کنونی که نسل جوان به شدت در معرض تخریب و فساد اخلاق است اجرای برنامه‎‌های فرهنگی با محوریت قرآن، مفاهیم ارزشی و شعائر اسلامی بهترین راهکار و تدبیر لازم برای جلوگیری از این تخریب است.
مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در ادامه، از صدور حکم انتصاب غلامعلی عبدالرحیمی به عنوان مشاور امور ایثارگران در سازمان فرهنگی ورزشی  خبرداد و گفت: وی با توجه مراتب تعهد، سوابق و تجارب ارزشمند اجرایی برای این مسوولیت انتخاب شد.
فخرئی کاشانی،تصریح کرد:مسوولیت مشاوره امور ایثارگران در سازمان فرهنگی ورزشی با هدف تلاش برای حسن اجرای سیاست های کلی ترویج و فرهنگ ایثار و مقاومت مورد تاکید مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله عنه) در راستای اعتلاو تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و تفکر بسیجی در جامعه شهری و نهادینه ساختن این باور در رفتار شهروندان ایجادشد.
ووی در پایان اظهارداشت: ترویج فرهنگ «ایثار و مقاومت»یکی از کارگروه های دوازده گانه حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است که راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس، تهیه کتاب و نرم افزار شهدای کاشان، دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری آینه های ایثار و تجلیل و پاسداشت مقام شامخ شهدا و جانبازان را جزو برنامه های در دست اقدام و
پیگیری  در این حوزه دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار