مشاور اجرايي معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش گفت: تمامی مدارس دولتی موظف به استفاده از سامانه حساب یکپارچه مدارس هستند.

منصور مجاوري مشاور اجرايي معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص چگونگی استفاده از سامانه یکپارچه مدارس اظهار کرد:چنانچه‌ اولیای دانش‌آموزان اقدام به پرداخت وجوه درخواستی مدارس کنند بابت مبلغ در نظر گرفته شده مدیران مدارس موظف‌اند کد شناسه‌ای را به خانواده‌ها ارائه دهند.

وی ادامه داد: اولیای دانش‌آموزان پس از دریافت  کد شناسه در پایانه‌های خرید و ATM‌ها پارامترهای پرداختی را مشاهده می‌کنند و بر این اساس مبلغ خواسته شده واریز شده و پس از آن پیامکی به مدیران و سامانه ارسال می‌شود.

مجاوری با بیان اینکه باید اولیا در جهت پوشش این طرح با آموزش و پرورش همکاری کنند، عنوان کرد: چنانچه در مواردی خلاف این موضوع وجود داشت اولیا می‌تواند از طریق ادارات آموزش و پرورش مناطق و ادارات کل شکایات خود را مطرح کنند.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش بیان کرد: پیش بینی شده تا شماره‌ای ویژه رسیدگی به تخلفات در خصوص حساب یکپارچه مدارس راه‌اندازی شود.

مجاوری یادآور شد: این طرح از تیر ماه سال گذشته راه‌اندازی شد و در چند استان به صورت آزمایشی اجرا شده اما امسال تمامی پرداخت‌ها و دریافت‌های مدارس دولتی بایستی از طریق سامانه‌های تعریف شده ATM صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مدارس ملزم به اجرای این طرح هستند، عنوان کرد: طبق آیین‌نامه تعریف شده فقط مدارس روستایی و دور افتاده که پوشش اینترنت در آن مناطق وجود ندارد از این قاعده مستثنی هستند و برنامه‌های دیگری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش بیان کرد: اکنون فاز اول این طرح در حال برگزاری است و به کلیه مدارس و مناطق آموزش و پرورش اعلام شده تا این سامانه را از اول خرداد ماه اجرا کنند.

مجاوری‌ افزود: چنانچه این طرح با موفقیت روبه‌رو شود ممکن است در سال آینده توافقاتی‌ با سازمان مدارس غیردولتی داشته باشیم تا دریافت شهریه این مدارس هم با این طرح انجام شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.