ساری،

خرید تضمینی 42 هزار تن خوشه های طلایی گندم

۴۲ هزار و ۴۷۵ تن گندم در ۲2 مرکز خرید تضمینی تا کنون از گندمکاران مازندرانی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور بابیان اینکه 35 مرکز خرید تضمینی گندم در مازندران پیش بینی شده است گفت : از این تعداد 22 مرکز بر اساس اقلیم برداشت منطقه بازگشایی و تا کنون 42 هزار تن گندم ، تضمینی خریداری شد.

سید محمد جعفری افزود: این مراکز امسال هر کیلو گندم را با توجه به کیفیت آن هزار و 270 تومان از کشاورزان می خرند.

وی سطح زیر کشت گندم در استان را ۶۰ هزار هکتار بیان کرد و افزود: پیش بینی میزان تولید گندم ۲۲۰ هزار تن است و برآورد می شود امسال ۱۷۰ هزار تن گندم خریداری شود.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: ظرفیت خرید و ذخیره سازی گندم ۳۵۰ هزار تن است که با هماهنگی ۱۸ کارخانه آرد، ۱۶ مرکز تعاون روستایی و سیلوی آرد نکا، کار خرید گندم در استان شروع شده است.

سید محمد جعفری با بیان اینکه کار خرید گندم از ۱۲ خرداد امسال شروع شده است افزود: در هر مرکز خرید یک عامل تشخیص، یک عامل ذیحساب و یک ناظر و نماینده جهاد کشاورزی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه امسال کار خرید گندم به صورت شناسنامه دار انجام می شود گفت: برای اینکه خرید درستی انجام دهیم، با هماهنگی جهادکشاورزی، کشاورز معرفی می شود و این به عنوان شناسنامه خرید مطرح است.

وی افزود: طبق سنوات گذشته بیشترین میزان خرید گندم در شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر انجام‌گرفته است.

وی گفت : با توجه به وضعیت آب‌وهوای استان از کشاورزانی که هنوز اقدام به برداشت محصول خود نکرده‌اند خواست با تغییر شرایط ناپایدار آب‌وهوایی، کار برداشت محصول را حداقل ۲۴ ساعت پس از توقف بارش‌ها و با آفتابی شدن هوا انجام دهند و بدین ترتیب با جلوگیری از افزایش ضایعات گندم به بهره‌وری حداکثری از گندم استان کمک کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، خرید تضمینی ، خوشه ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار