ساری،

افزایش خرید گندم از کشاورزان شمالی

خرید تضمینی گندم منطقه 2 از مرز یک میلیون تن گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور از خرید بیش از یک میلیون تنی گندم در سه استان مازندران، گلستان و سمنان خبر داد و گفت: بدلیل بارندگی های پراکنده روزهای اخیر بویژه در استان های مازندران و گلستان، روند برداشت گندم توسط کشاورزان با مشکلاتی روبرو بوده که بر روند خرید تضمینی این محصول استراتژیک نیز تاثیر گذارده است. وی افزود: در روزهای آتی میزان برداشت و خرید تضمینی گندم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سید محمد جعفری افزود: تا کنون بیش از 43 هزار تن گندم از کشاورزان استان مازندران در 21 مرکز خرید، بیش از 950 هزار تن گندم از گندمکاران استان گلستان در 100 مرکز خرید و بیش از 25 هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان در 30مرکز خرید تحویل و به مراکز ذخیره سازی منتقل گردیده است.

جعفری گفت: بمنظور تسهیل در امر خرید تضمینی گندم و جلوگیری از بروز هرگونه ناهماهنگی و مشکلات مربوطه، در هر مرکز خرید یک عامل تشخیص، یک عامل ذیحساب و یک ناظر از طرف شرکت غله، یک نفر نماینده سازمان جهاد کشاورزی بمنظور تایید معرفی نامه کشاورزان در هنگام تحویل گندم و همچنین نماینده کشاورزان حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.