مسلمانان فرانسوی گروگان گیری و قتل دو پلیس به دست یک فرد وابسته به داعش را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون فرانس بیست و چهار،مسلمانان فرانسوی ضمن محکوم کردن قتل وحشیانه دو پلیس به دست یک افراط گرای داعشی، همسو دانستن جامعه مسلمانان را با تروریسم نادرست خواندند.

ساکنان شهر مورو در منطقه ایولین که ژان باتیست یکی از دو پلیس کشته شده در آن مشغول به کار بود، و همچنین همکارانش در شوک به سر می برند.

پلیس شهر تصور نمی کرد که خانواده هایشان نیز در خطر هستند. گزارشگر این شبکه گفت: پلیسی که عصر روز دوشنبه کشته شد، در اداره پلیس شهر مورو کار می کرد. از نظر ساکنان این شهر، اقدام رواسی ابالا قاتل این زن و شوهر پلیس غیر قابل فهم است.

فرانس بیست و چهار سخنان یکی از دوستان آبالا را پخش کرد. این جوان، آبالا را فردی آرام و مهربان توصیف کرد و به رفت و آمد وی به مسجد شهر اشاره کرد. گزارشگر ادامه داد: مسن تر ها اقدام آبالا و به قتل رساندن دو مامور پلیس را محکوم کردند. یک مرد گفت: کسی که این کار را کرده است، مسلمان نیست.

یک مسلمان چنین کاری نمی کند. مسلمان نماز می خواند و همه مردم را دعا می کند و کاری را که آبالا مرتکب شد، انجام نمی دهد. یک مرد دیگر نیز گفت: من هرگز چنین چیزی ندیده ام و به هیچ وجه با چنین اقدامی موافق نیستم.

گزارشگر گفت: اما از نظر دیگر افراد، چنین اقدامی نباید به محکوم شدن مسلمانان منجر شود. یک مرد گفت: من از مدت ها پیش در مورو زندگی می کنم و به مسجدی که در کنار اداره پلیس قرار دارد، می روم. ما همیشه بدون نگرانی زندگی کرده ایم.

من این اقدام وحشیانه را محکوم می کنم. ما در ماه رمضان که ماه رحمت است، با چنین اقدامی مخالفت می کنیم. این کار یک مسلمان نیست. یک مسلمان هرگز کسی را نمی کشد و این از آموزه های قرآن است. گزارشگر گفت: تنها خواسته مسلمانان مورو این است که زندگی آن ها را با تروریسم اسلامی مشابه ندانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار