شورای امنیت، مجوزی را برای بازرسی کشتی‌ها در سواحل لیبی، با هدف مقابله با قاچاق سلاح غیرقانونی صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شورای امنیت به اتفاق آرا، قطعنامه ای را تصویب کرد که اجازه بازرسی از کشتی ها در سواحل لیبی برای جستجو سلاح قاچاق را می دهد.

اتحادیه اروپا به شورای امنیت پیشنهاد توسعه دایره عملیات نظامی در دریای مدیترانه را داده بود و شورای امنیت در اکتبر گذشته با ممانعت از حرکت قایق هایی، که اقدام به قاچاق انسان می کنند، موافقت کرده بود.

شورای امنیت نگرانی عمیق خود را از بکارگیری سلاح و متعلقات آن از سوی گروههای تروریستی فعال در لیبی از جمله داعش اعلام کرد.

«فرانسوا دلاتر،» نماینده فرانسه در شورای امنیت، قبل از تصویب این قطعنامه گفت: این قطعنامه قواعد بازی را با توجه به حجم بالای سلاحی که در سواحل لیبی قاچاق می شود، تغییر می دهد.

مارتن کوبلر، نماینده سازمان ملل در لیبی، در جلسه شورای امنیت در هفته گذشته گفته بود: لیبی در دریای سلاح شنا می کند و بیست میلیون قطعه سلاح در این کشوری که 6 میلیون نفر جمعیت دارد، وجود دارد.

وی افزوده بود: این سلاح از آسمان فرود نمی آید، بلکه به شکل غیرقانونی از طریق خشکی و دریا وارد لیبی می شود. این سلاح به درگیری ها دامن می زند. اگر امیدی به برقراری صلح در لیبی باشد، باید این محموله های سلاح متوقف شود.

لیبی از هرج و مرج رنج می برد و گروههای مختلف به نزاع مشغول هستند.خلاء دولت سبب شد که پای داعش به این کشور باز شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار