رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: امسال شش وقف شامل دو وقف منفعتی و چهار انتفاعی در شهرستان مهاباد به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیدحسین مقتدر با اشاره به عملکرد سه ماهه این اداره اظهار داشت: امسال شش وقف شامل دو وقف منفعتی و چهار انتفاعی در شهرستان مهاباد به ثبت رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: در این رابطه شش دانگ یک خانه و مغازه به نیت کمک به ‌بیماران صعب‌العلاج، مستمندان و فقرا در 198 متر مربع به ارزش ریالی 20 میلیارد ریال و نیز شش دانگ یک باب خانه به منظور توسعه مسجد امام شافعی به مساحت 183 متر مربع و به ارزش تقریبی دو میلیارد و 200 میلیون ریال وقف شد.

وی از وقف یک خانه عالم در روستای سیرو شهرستان مهاباد خبر داد و تصریح کرد: در سال 95 یک قطعه زمین به مساحت 100 متر مربع بدین منظور وقف شد که ارزش ریالی آن هفت میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد بیان کرد: از سوی دیگر امسال یک قطعه زمین در شهرستان مهاباد برای احداث دارالقرآن به مساحت 100 متر مربع و به ارزش تقریبی 70 میلیون ریال و یک زمین زراعی به مساحت دو هکتار و به ارزش ریالی 450 میلیون تومان وقف شد.

مقتدر با تاکید بر اینکه نیت وقف در شهرستان مهاباد باید به سمت کمک به فقرا، تهیه جهیزیه دختران بی‌بضاعت و بیماران رود اظهار داشت: به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، علاوه بر فعالیت روحانیان شهرستان در این زمینه، مردم به وسیله پوسترها، بنرها و تابلوهای روان به منظور مشارکت در ترویج فرهنگ وقف تشویق می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد از سنددار شدن 13 موقوفه در سال 95 خبر داد و افزود: علاوه بر آن 57 موقوفه نیز در حال سنددار شدن است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره بیان کرد: تاکنون 735 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن ثبت نام کرده و 62 درصد سهمیه مهاباد تحقق یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: علاوه بر آن مسابقات قرآن در شهرستان نیز برگزار و هشت نفر در پنج رشته برای حضور در مسابقات مرحله استانی که در مرداد ماه برگزار می‌شود انتخاب شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.