رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو گفت: هم اکنون مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ماکو در دست احداث و مرمت بوده و از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جبرئیل ابراهیم پور اظهار داشت: هم اکنون مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ماکو در دست احداث و مرمت بوده و از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو گفت: تاکنون برای این مسجد 700 میلیون تومان هزینه شده و برای پایان آن یک و نیم میلیارد دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه امسال دو موقوفه ثبت و دو موقوفه نیز در این شهرستان کشف شده است تصریح کرد: در این باره یک قطعه زمین به مساحت 80 متر در روستای باغچه‌جوق وقف حضرت عباس(ع) شد.

ابراهیم‌پور افزود: علاوه بر آن 500 متر زمین به قیمت 150 میلیون تومان با نیت قرآن و دفن اموات در روستای"اولنلر" ماکو وقف شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو بیان کرد: دو کشف اخیر وقف نیز مربوط به قبرستان"هندور" برای انجام فعالیت های قرآنی و روستای محمدکندی برای امورات مساجد و قرآن بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش روزافزون بیماری‌ها و هزینه‌های بسیار ناشی از آنها، باید وقف‌های بیشتری در حوزه پزشکی و درمان صورت گیرد.

ابراهیم پور تصریح کرد: بیشتر درآمدهای وقفی امسال شهرستان ماکو به ارزش 30 میلیون تومان صرف مسائل قرآنی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف ماکو گفت: خوشبختانه هم‌اکنون در 35 مسجد و حسینیه این شهرستان کلاس‌های روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم برگزار شده و از 475 نفر سهمیه این شهرستان در طرح تربیت حافظان قرآن تاکنون، 150 نفر ثبت نام کرده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو افزود: علاوه بر آن در مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی، در شهرستان ماکو 85 نفر شرکت کرده و 10 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.