ما در طی پانزده سال خواسته ایم که حقمان را بدهند ولی مثل اینکه همچین چیزی غیر ممکن است.

اصغر همت در خصوص خانه تئاتر و اساسنامه‌های اجرایی آن در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: به طور کل خانه‌ها در زمان شکل‌گیری اساسنامه‌شان نوشته می‌شود؛ بنابراین در اساسنامه خانه تئاتر هم وظایفی برای ما که یک مؤسسه فرهنگی غیر دولتی هستیم، ترسیم شده و ما باید سعی کنیم که به این مفاد عمل کنیم.

وی افزود: درست است که  خانه تئاتر دولتی نیست اما آنطور هم نیست که از دولت حمایت نشویم. ما در طی پانزده سال خواسته ایم که حقمان را بدهند ولی مثل اینکه همچین چیزی غیر ممکن است.

همت با بیان اینکه به عنوان مجری امر می‌خواهم حقمان را بگیرم، مطرح کرد: در محیطی کاملا تعاملی و با دوستی و رفاقت، می‌خواهم این مشکلات را رفع کنم؛ مسئولان شاید دلشان بخواهد کاری کنند اما نمی‌دانم کی قرار است این معضلات حل شود.

وی در خصوص عمده ترین مشکل تئاتر گفت: در درجه اول بودجه فرهنگی ما عادلانه قسمت نمی شود. در واقع می توان گفت تئاتر در مقایسه با هنرهای دیگر، مبلغ به حقی نمی‌گیرد و تنها خانه سینماست که توانسته حقش را به خوبی بگیرد.

وی افزود: همچنین مشکل دیگری که حائز اهمیت است بیمه هنرمندان تئاتر بوده که خواستار اجرایی شدن نوع بیمه قبلی هستیم تا هزینه کمتری هم مسئولان بپردازند و هم خود هنرمندان. بیمه ای که خانه سینما زیر بار اجرای آن برای امسال نرفته است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار