مسکو اعلام کرد فعالیت نظامی ناتو و شرکایش در دریای سیاه هرگز بدون پاسخ باقی نمی‌ماند.

روسیه به ناتو هشدار داد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «الکساندر گروشکو،» نماینده دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «ما فعالیت نظامی ناتو در دریای سیاه و عضویت احتمالی اوکراین و دیگر کشورها را با دقت پیگیری می کنیم. پر واضح است که این فعالیت ها از سوی ما بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و واکنش روسیه با هدف تضمین امنیت مرزهای جنوبی انجام می شود.»

گروشکو درباره تصمیماتی که وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو درباره تقویت حضور در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان اتخاذ کردند افزود: «ناتو با این تدابیر و تصمیمات، اصرار بر شیوه و موضع ثابت خود را نشان داده است.»

وی گفت: همه اعضای ناتو به خوبی می دانند چنین اقداماتی ممکن نیست از سوی روسیه بدون پاسخ گذاشته شود؛ زیرا به طور مستقیم منافع امنیتی و قانونی ما را تهدید می کند.»

وی اظهار داشت: واکنش ما به تصمیم وزیران دفاع کشورهای ناتو در خصوص استقرار ادواری نظامیان در کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان منفی خواهد بود. ما تفاوتی میان استقرار دایم و اداوری این نیروها نمی بینیم. 

گروشگو گفت: این اقدامات ناتو باعث بحرانی شدن اوضاع امنیتی منطقه می شود و به طور عملی مرکز و شرق اروپا را به میدان مقابله نظامی تبدیل خواهد کرد و این چیزی است که ما به طور قطع به آن نیاز نداریم. ما معتقدیم این منافع و مصالح اساسی کشورهای شرق اروپا را تأمین نمی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار