مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه گفت: سایت "انرژی جامد" طی ماه‌های آینده در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هایده شیرزادی با اشاره به احداث نخستین سایت انرژی جامد کشور در کرمانشاه گفت: جانمایی این سایت مشخص شده و زمینی از سوی شهرداری در نزدیکی محل قدیم دفن زباله‌های کرمانشاه (سراب قنبر) برای این منظور تعیین شده است.

وی ادامه داد: این سایت نیازمند سه دستگاه است که یکی از آنها خریداری و وارد شده، دستگاه دیگر آماده وارد شدن به کشور است و هنوز دستگاه سوم را سفارش نداده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه مشکلات مالی را مانع وارد کردن دستگاه‌های مورد نیاز سایت انرژی جامد دانست و یادآوری کرد: مطالباتی از شهرداری داریم که اگر پرداخت شود دستگاهی که آماده وارد شدن به کشور استرا وارد می‌کنیم.

شیرزادی خاطرنشان کرد: با این شرایط نمی‌توان زمان دقیق راه‌اندازی سایت انرژی جامدرا اعلام کرد، اما حتما طی ماه‌های آینده کرمانشاه به عنوان پایلوت در کشور صاحب سایت انرژی جامد خواهد شد.

وی کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را نیز دو میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه در خصوص شیوه فعالیت این سایت نیز اظهار کرد: مواد یک بار مصرف و پلاستیکی غیرقابل بازیافت که ارزش حراراتی دارند و قابل سوختن هستند در این سایت فشرده و نگهداری خواهند شد تا در زمان مناسب مورد استفاده قرار گیرند.

به گفته شیرزادی، از این مواد به عنوان سوخت جایگزین برای صنایع سیمان استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.